כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
להטריד ולהשתיק מתנגדים

סין פתחה תחנת משטרה בישראל כדי לרגל אחרי אזרחיה

לפי דיווחים המשטר הסיני הקים בישראל "תחנת משטרה" כדי לנטר ולעקוב אחרי אזרחיה ברחבי העולם. התחנה היא אחת ממעל 100 תחנות ברחבי העולם

סין פתחה תחנת משטרה בישראל כדי לרגל אחרי אזרחיה
אזרחים סינים צילום: unsplash

סין פתחה תחנת משטרה בישראל כדי לרגל אחר אזרחים סינים בחו"ל, כך דווח מכון המחקר Safeguard Defenders. התחנה היא אחת ממעל 100 תחנות ברחבי העולם, כך דווח הארגון שבסיסו במדריד, ומשתף פעולה עם עורכי דין לזכויות אדם באסיה.

לפי הארגון, תחנות המשטרה, שרובן באירופה, משמשות כדי להטריד ולהשתיק אזרחים סינים ומתנגדי משטר המתגוררים בחו"ל, ולשכנע אותם לחזור לסין.

באופן רשמי תחנות המשטרה קיימות כדי לסייע לתושבים סינים או לתיירים במדינות מסוימות לקבל שירותים כמו חידוש רישיון נהיגה. משרד החוץ הסיני הגיב על כך בנובמבר לרשת CNN וטען כי הם מסייעים עם משימות כמו חידוש רישיונות נהיגה ושירותים נוספים, הארגון מציין כי גם בישראל יש תחנת משטרה סינית.

חלק מתחנות המשטרה הוקמו בשיתוף עם המדינה המארחת; במשרד החוץ סירבו להתייחס לשאלה האם זה המצב בישראל. ראש ה-FBI, כריסטופר ריי, אמר כי הוא "מודאג מאוד" מתחנות המשטרה הסיניות על אדמת ארה"ב בשימוע שנערך בסנאט בחודש שעבר. "זה מקומם לחשוב שהמשטרה הסינית תנסה להקים תחנה ללא תיאום מתאים. זה מפר את הריבונות ועוקף תהליכי שיתוף פעולה סטנדרטיים של משפט ואכיפת חוק", אמר.

הולנד ואירלנד סגרו את תחנות המשטרה הסיניות בשל פעולות בלתי חוקיות בחודשים האחרונים. סטודנטים סינים בישראל אמרו ל"ג'רוזלם פוסט" מוקדם יותר השנה כי פנו אליהם כדי לאסוף מידע עבור המפלגה הקומוניסטית הסינית. גורם רשמי ביקש מסטודנטים בקמפוסים בישראל לחפש ולשלוח סיקור תקשורתי ישראלי של אולימפיאדת החורף בבייג'ין.

זאת לא הפעם הראשונה שטענות אלו עולות, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', ממשלת סין פתחה מאות תחנות משטרה חשאיות במדינות אחרות ללא כל אישור ממנהיגי המדינות, כולל שתיים בלונדון. מקורות מקומיים טענו בלונדון ל'דיילי מייל' כי המדינה פתחה את התחנות מתוך כוונה "לטפל בפשעים גלובליים ורב-לאומיים". עוד דווח, כי כמה מהתחנות נפתחו בשם "תחנת השירות של משטרת פוג'ואו מעבר לים". מיקומם של שתי התחנות בלונדון אינו ידוע כרגע.

לפי אתר חדשות סיני, ישנם יותר מ-4.3 מיליון סינים בחו"ל. בדיווח הסיני נאמר כי "ב-10 בינואר השנה, הלשכה לביטחון הציבור פתחה תחנות חירום, עם חיוג המספר 110 במדינות מסוימות, תוך מתן שירותים לסינים שגרים בחו"ל כדי להזעיק עזרה". ה'דיילי סטאר' מציין "בקיצור, אם תחייגו בטלפון 110, תגיעו לתחנות המשטרה בסין".

אתר החדשות RTL ופלטפורמת העיתונות החוקרת Follow the Money פרסמו את סיפורו של וואנג ג'ינגיו, מתנגד משטר סיני שאמר שהוא נרדף על ידי המשטרה הסינית בהולנד. וואנג אמר לעיתונאים הולנדים שקיבל שיחת טלפון מוקדם יותר השנה ממישהו שטען שהוא מתחנת משטרה אחת כזו. במהלך השיחה, הוא אמר שהוא נקרא לחזור לסין כדי "לסדר את הבעיות שלך ולחשוב על ההורים שלך".

מאז, הוא תיאר מסע שיטתי של הטרדה והפחדה, שלדעתו מגיע על ידי סוכני ממשלת סין. בתגובה לגילויים, השגרירות הסינית אמרה לחדשות RTL שהיא לא מודעת לקיומן של תחנות משטרה כאלה. דוברת משרד החוץ ההולנדי, מקסים הובנקמפ, אמרה ל-BBC: "ממשלת הולנד לא קיבלה הודעה על כך דרך הערוצים הדיפלומטיים עם ממשלת סין. זה לא חוקי".

סין משטרה הולנד תחנת משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד