כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
הקטסטרופה של פוטין

רוסיה איבדה פי שניים חיילים ממה שארה"ב איבדה בווייטנאם

ההפסדים והאבדות הצבאיים של רוסיה במלחמה באוקראינה הם כמעט כפולים משל ארה"ב בווייטנאם ובעשירית הזמן. דובר קבוצת הכוחות המזרחיים של אוקראינה טוען כי כ-50 חיילים רוסים נפצעים מדי יום ו-50 נוספים נהרגים

רוסיה איבדה פי שניים חיילים ממה שארה"ב איבדה בווייטנאם
צבא רוסיה צילום: משרד ההגנה הרוסי

עשרות אלפי חיילים רוסים נהרגו במלחמה עם אוקראינה ועשרות אלפים נוספים נפצעו, נתון שצפוי להשפיע על האומה בעשרות השנים הבאות. אף על פי שהנתונים אינם מאומתים, גורמים אמריקאים ואוקראינים מעריכים כי האבדות הצבאיות של רוסיה הן כפול ממספר החיילים האמריקאים שנהרגו בווייטנאם ובעשירית מהזמן.

בנובמבר האחרון אמר מארק מיילי, יו"ר המטות המשולבים בארה"ב, שכ-100,000 חיילי רוסיה נהרגו או נפצעו במלחמה. ב-4 בדצמבר מסר משרד ההגנה של אוקראינה כי סך ההרוגים הרוסים הגיעו ל-91,500. באותו יום, צוות החשיבה בוושינגטון הבירה - המכון לחקר המלחמה פרסם כי רוסיה מאבדת כ-100 חיילים ביום בקרבות, דובר קבוצת הכוחות המזרחיים של אוקראינה, אמר כי כ-50 חיילים נפצעים מדי יום ו-50 נוספים נהרגים. כך דיווח מגזין ניוזוויק.

"מבחינת מספר מקרי המוות מנקודת מבט רוסית, השוואה אחת היא ההשפעה שהייתה למלחמת וייטנאם על ארצות הברית", אמר לניוזוויק רונלד פריקר, פרופסור לסטטיסטיקה בווירג'יניה, "במלחמה ההיא קצת יותר מ-58,000 חיילים אמריקאים נהרגו, רובם התרחשו בטווח הזמן של כעשור. עבור אלה מאיתנו המבוגרים מספיק כדי לזכור זאת, המלחמה הזו גרמה להשפעות חברתיות משמעותיות.

"כמובן, רוסיה בשנת 2022 אינה דומה כלל לארה"ב בסוף שנות ה-60 ותחילת שנות ה-70, אבל ברור גם מדיווחי חדשות שהמלחמה הזו אינה פופולרית בקרב חלקי מפתח באוכלוסייה הרוסית. שיעור נפגעים בערך כפול מזה של וייטנאם שהתרחש במשך כעשירית מהזמן, אני מאמין שעדיין לא ראינו את מלוא ההשפעות של המלחמה על החברה הרוסית".

המלחמה בין אוקראינה לרוסיה החלה ב-24 בפברואר 2022, כאשר רוסיה תקפה את אוקראינה. בחודשים שחלפו מאז, ערים ואזורים שונים באוקראינה נכבשו על ידי כוחות רוסים, אשר התמודדו עם התנגדות עיקשת של אוקראינה בסיוע של המערב. רוסיה החלה לגייס חיילים, ואילצה אותם להילחם בחוסר רצון.

הדרך לדמיין את זה היא בהשוואה לגורמי מוות אחרים: אוכלוסייתה של רוסיה מונה בערך 143.4 מיליון איש, מה שהופך את 100,000 מקרי המוות האפשריים הללו לסביבות אחד מכל 1,430 אנשים, או בערך 70 איש לכל 100,000. זה שווה ערך לשיעור התמותה ממחלות ברחבי ארה"ב. בעשור של הסכסוך באפגניסטן בין השנים 1979-89, על פי ההערכות נהרגו כ-15,000 חיילים סובייטים.

מלחמת אוקראינה רוסיה צבא רוסיה צבא אוקראינה ויאטנם ארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד