כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
טרור בהילוך נמוך

שלושה קצינים סורים נהרגו בחילופי אש עם פעילי דאעש

פעילי דאעש ברחבי העולם פרסמו את שבועת האמונים שלהם לאבו חסין אלחסיני אלקרשי המנהיג החדש של הארגון. בדומה לשבועות האחרונים, נמשכה הפעילות המתונה יחסית של דאעש ברחבי העולם. מוקדי הפעילות היו אפגניסטאן, סוריה, ניגריה ומוזמביק. נמשכה הלחימה בין ארגון אלשבאב, המזוהה עם אלקאעדה, לבין צבא סומליה

שלושה קצינים סורים נהרגו בחילופי אש עם פעילי דאעש
נשבעים אמונים לדאעש צילום: רשתות חברתיות ערביות

פעילי דאעש ברחבי העולם פרסמו את שבועת האמונים שלהם לאבו חסין אלחסיני אלקרשי המנהיג החדש של הארגון. בדומה לשבועות האחרונים, נמשכה הפעילות המתונה יחסית של דאעש ברחבי העולם. מוקדי הפעילות היו אפגניסטאן, סוריה, ניגריה ומוזמביק. נמשכה הלחימה בין ארגון אלשבאב, המזוהה עם אלקאעדה, לבין צבא סומליה.

סוריה: דאעש מיקד השבוע את פעילותו במרחב המדברי. שלושה קצינים מצבא סוריה נהרגו במהלך חילופי אש עם פעילי דאעש באזור תדמר.

אפגניסטאן: מטען, שהונח ככל הנראה על ידי פעילי דאעש, במזאר א-שריף התפוצץ וגרם למותם של שבעה בני אדם. דאעש קיבל אחריות על ניסיון התנקשות בחיי ראש המשלחת הדיפלומטית בשגרירות פקיסטאן בקאבול. ראש המשלחת לא נפגע, שומר ראשו נפצע.

סומליה: צבא סומליה וכוחות בינלאומיים פעלו במשותף נגד כוח של ארגון אלשבאב, המזוהה עם אלקאעדה, כמאה ק”מ מצפון למוגדישו. לפחות ארבעים פעילי אלשבאב נהרגו ורבים נוספים נפצעו.

אפריקה: ניגריה – דאעש פעל השבוע, בעצימות נמוכה יחסית, בצפון-מזרח המדינה בעיקר נגד כוחות ביטחון ואזרחים נוצרים. מוזמביק – דאעש ביצע מספר תקיפות נגד כוחות ביטחון ואזרחים נוצרים בצפון-מזרח המדינה. כך בדיווח מענין של מרכז המידע למודיעין ולטרור על שם אלוף מאיר עמית.

המרחב המדברי

פעילי דאעש תקפו ב-6 בדצמבר 2022 מספר עמדות של צבא סוריה באזור אלסח’נה, כשישים ק”מ מצפון-מזרח לתדמר. מספר חיילים נהרגו ונפצעו.

פעילי דאעש תקפו ב-3 בדצמבר 2022 עמדות של חטיבת אלקדס הפלסטינית, הפועלת לצד המשטר הסורי, במדבר אלמסרב, כשלושים ק”מ מצפון-מערב לדיר אלזור. לא דווח על נפגעים.

בחילופי אש בין כוח של צבא סוריה לתאים של דאעש ב-1 בדצמבר 2022 במרחב המדברי של העיר תדמר, נהרגו קצין סורי בדרגת סרן ושני קצינים בדרגת סגן.

דיר אלזור-אלמיאדין

סיור של הכוחות להגנת המולדת, כוח מקומי הפועל לצד המשטר הסורי, ביצע ב-6 בדצמבר 2022 סריקות לאיתור פעילי דאעש במרחב המדברי הסמוך לעיירה אלתבני, כ-35 ק”מ מצפון-מערב לדיר אלזור. דווח כי הקשר עם הסיור אבד.

שני חמושים, ככל הנראה פעילי דאעש, רכובים על-גבי אופנוע, ביצעו ב-6 בדצמבר 2022 ירי לעבר כלי רכב בו נסעו לוחמי SDF כורדיים בעיירה אלחצאן, כארבעה ק”מ מצפון לדיר אלזור. שלושה לוחמים נפצעו.

פעילי דאעש ביצעו ב-5 בדצמבר 2022 ירי לעבר מחסום של כוחות SDF בכפר אלחריג’י, כארבעים ק”מ מצפון-מזרח לדיר אלזור. שני לוחמים נהרגו.

סיכול טרור

כוחות מקומיים, הפועלים בחסות תורכיה, עצרו ב-4 בדצמבר 2022 13 פעילי דאעש באזורים ג’ראבלס, שבצפון סוריה סמוך לגבול סוריה-תורכיה, ואלבאב, כשלושים ק”מ מצפון-מזרח לחלב.

דו"ח של האו"ם, שפורסם ב-5 בדצמבר 2022, קבע כי בין השנים 2019-2014 עשו פעילי דאעש שימוש בנשק כימי בעיראק. על-פי הדו”ח, דאעש ייצר רקטות ופגזים בעלי ראשי קרב כימיים וכן מטענים כימיים. בין החומרים הכימיים שפעילי הארגון עשו בהם שימוש גם חומרים רעילים מאוד דוגמת אלומיניום פוספיד (Aluminium phosphide), כלור, ציאניד, ניקוטין, ריצין ותליום סולפט (Thallium Sulfate). במהלך החקירה, אותרו גם תשלומים, שהועברו למשפחות פעילי דאעש, שעסקו בפריסת הנשק הכימי ונהרגו במהלך הפעילות.

סיכום פעילות דאעש במחוזות השונים

מנתוני אינפוגרף המסכם את פעילות דאעש בתקופה שבין 30-24 בנובמבר 2022 עולה כי בתקופה זו ביצעו פעילי הארגון 22 פיגועים במחוזות השונים (לעומת 27 בשבוע שקדם). מספר הפיגועים הגבוה ביותר בוצע על ידי מחוז מערב אפריקה (13).

בשאר המחוזות: ח’ראסאן (אפגניסטאן) (3); מרכז אפריקה (2); סיני (1); מוזמביק (1); סוריה (1); עיראק (1). בפיגועים נהרגו ונפצעו 28 בני אדם, לעומת 118 בני אדם בשבוע שקדם. זהו מספר הנפגעים הנמוך ביותר כתוצאה מפעילות הארגון ברחבי העולם מתחילת שנת 2022.

מספר ההרוגים והפצועים הגדול ביותר היה באזור מערב אפריקה (8). שאר ההרוגים והפצועים היו במחוזות הבאים: סיני (6); מוזמביק (5); מרכז אפריקה (4); ח’ראסאן (אפגניסטאן) (3); סוריה (2).

סוריה אפריקה דאעש מכון מאיר עמית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד