כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
המשפחה נכנעה לטרור

זוועה בשכונה החרדית: "מחרימים ומחייבים אותי למכור להם את הדירה"

אב המשפחה מספר בכאב: "הם לא מכניסים את ילדינו לביתם וכמובן שלא שולחים את ילדיהם לביתי, אנחנו בניין של 28 שכנים ואין לנו חברה" | במקביל החסידות הדומיננטית באזור מגנה את המעשה: "אין זו דרכנו ואין לנו חלק במעשים כאלו!" | המשטרה הודיעה "עצרנו 2 חשודים"

הגרפיטי ע"י דלת ביתה של המשפחה
הגרפיטי ע"י דלת ביתה של המשפחה צילום: יוסי ריינר

המשפחה שספגה בשישי האחרון ונדליזם מכוער על דלת ביתה ברמה ג' 2 בבית שמש הופתעה אמש (שלישי) בביקור של ראש העיר שהגיעה לבית המשפחה ע"מ לחזק אותה, בנוסף, באופן חריג הוציאה אחת הקהילות הגדולות באזור, הודעת גינוי למעשה החמור שנעשה, זאת במקביל למעצרים שביצעה הלילה משטרת ישראל. 

י. אב המשפחה ששוחח עם כתב 'בחדרי חרדים' תיאר בפניו שרשרת הצקות מתמשכת שחווה המשפחה לאורך תקופה ארוכה: "כבר תקופה ארוכה שיש חרם על בנותי", מספר אב המשפחה, הם לא מכניסים את ילדינו לביתם וכמובן שלא שולחים את ילדיהם לביתי, אנחנו בניין של 28 שכנים ואין לנו חברה", מתאר לנו י. בכאב, "אשתי יורדת למטה וסופגת הצקות בלתי פוסקות בדמותן של קריאות נאצה של שיקצה, איכס, ועוד".

הגרפיטי ע"י דלת ביתה של המשפחה. 

אב המשפחה ממשיך ומספר ל'בחדרי חרדים' כי נוכח החרם המתמשך על משפחתו, החליט כי קצה נפשו בשכונה וקיבל החלטה למכור את הדירה, לטענתו, "גורמים באזור", פנו אליו בדרישה שימכור את הדירה דווקא לאחד מהם, ובמחיר מופחת משוויה בשוק: "הם יודעים שאנחנו רוצים למכור את הדירה והם דורשים שנמכור אותה דווקא לאחד מהם ובמחיר שהם מחליטים" טוען י. 

"מדובר בחצי מיליון ש"ח פחות ממחיר השוק" משטח י. את טענותיו, לדבריו, אם עד עכשיו פעולותיהם של אותם קיצונים התבטאו בחרמות הצקות וקריאות גנאי, כעת הם העלו מדרגה והחלו לפגוע פיזית ברכוש המשפחה: "הם עלולים להחמיר את הפגיעות בנו, הם יכולים לפגוע לנו ברכב, להזיק לרכוש, אין לזה גבולות" מתאר י. את החשש העמוק.

אב המשפחה המשיך ושיתף את כתב 'בחדרי חרדים' על התחושות הקשות במשפחה לאחר אירוע הונדליזם: "אני ואשתי עדיין מנסים לעכל את האירוע, 3 הבנות שלנו בחרדה עמוקה, חלקם הקיאו בעקבות זה, ניסינו להרגיע אותם, כולן שותפות למקרה החמור שארע על דלת ביתנו ביום שישי, נחשפנו כולנו לזה כשבאתי לשלוח אותם בבוקר לגן," סיכם י. ולסיום ביקש לציין לשבח את התנהלותה של ראש העיר עליזה בלוך שכאמור הגיעה אמש לחזק את המשפחה ואף הביאה ממתקים לבנות.

כאמור, מי שמיהרה לגנות את האירוע היא אחת החסידויות הדומיננטיות ברמת בית שמש ג' 2, אשר הוציאה הודעה לציבור ובה הוראה ברורה שלא לנקוט במעשים מעין אלו. 

במכתב שהופץ נכתב "לכל תושבי השיכון הע"י כידוע שבימים האחרונים נעשתה כאן בשיכון מעשה נגד משפחה המתגוררת בשכונתנו.

בטוחני שהניסיון לחבר את הסיפור לאי מי מקהילתנו הק' הינה עלילה שאין לה בסיס" מאשימים בקהילה ומבהירים מחד, שפעולות מסוג אלו אינן משקפות את עמדתן, "מחובתנו לומר ולהתריע שאין לאף אחד ללא יוצא מן הכלל לעשות פעולות לא חוקיות כלשהן בשום צורה שהיא ובשום זמן, אנו מגנים מעשים אלו, אין זו דרכנו ואין לנו חלק במעשים כאלו!"

לסיום כתבו כי לכל מי שיש לו דין ודברים מחובתו לגשת לממונים ע"כ בקהילה בדרך הראויה.

הודעת הגינוי שהוציאו הנהלת החסידות. 

חשוב להדגיש כי בעקבות האירוע עצרה הלילה (רביעי) משטרת ישראל שני חשודים במעשה שהועברו לחקירה ובסופה שוחררו לביתם.

אלימות ונדליזם השחתה איומים רמת בית שמש ג חרדים קיצונים כתובת גרפיטי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 50 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד