כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
חובה לדרוש את חוק טל

סערת חוק הגיוס: הפגישה של ראש ישיבת בריסק עם הגר"ד לנדו

ראש ישיבת בריסק הגרא"י סלובייצ'יק עלה למעונו של ראש הישיבה הגר"ד לנדו בבני ברק והשניים שוחחו על חוק הגיוס הצפוי להיחקק עם הקמת הממשלה החדשה. מה ענה הגר"ד לנדו לגבי פטור לגמרי ומה ענה על חוק טל? | כל הפרטים בפרסום ראשון ב'בחדרי חרדים'

סערת חוק הגיוס: הפגישה של ראש ישיבת בריסק עם הגר"ד לנדו
הגר"ד לנדו והגרא"י סולובייצ'יק צילום: שוקי לרר-שלומי טריכטר

פגישה מפתיעה שהנפיקה אמירות דרמטיות התקיימה בימים האחרונים בגבעת רוקח בבני ברק. ראש ישיבת בריסק הגאון רבי אברהם יהושע סולוביצ'יק עלה למעונו של ראש ישיבת סלבודקה הגאון רבי דב לנדו.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי ראשי הישיבות גדולי התורה שוחחו בלבביות כשעה ארוכה על הנושאים הבוערים העומדים על הפרק, ובשלהי השיחה עלה נושא חוק הגיוס על שולחנם של גדולי התורה.

מעדות בלעדית שהגיעה ל'בחדרי חרדים' עולה כי הגרא"י סולוביצ'יק אמר לראש הישיבה כי נראה שכעת זו שעת הכושר לתקן את העוולות נגד עולם התורה, לאחר שקיימת אפשרות להעביר חוק שיגדיר פטור מוחלט של לומדי התורה מגיוס לצבא.

ראש הישיבה הגר"ד לנדו השיב לראש ישיבת בריסק: פטור מוחלט לכאורה לא שייך, אך דעתי היא שחובה לדרוש את 'חוק טל' שקבע בחוק את הסדר 'תורתו אומנותו', עם פסקת ההתגברות שתמנע מבג"ץ לפסול את החוק.

ראש הישיבה הוסיף כי שמע שבאגודת ישראל עמלים מאוד לקדם את חוק טל, והתבטא: אשריהם ואשרי חלקם, שבכך יצילו דורות של תלמידי ישיבות.

הרב דב לנדו הרב אברהם יהושע סולובייציק חוק הגיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד