י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
במעמד רבנים, חכי"ם ואישי ציבור

מוסדות "סולם" חנכו את בית הספר "מעלות"

מתוך רגשי הודאה ושמחה, התקיימו בבני ברק, מעמדי קביעת מזוזות וחנוכת הבית לבית הספר החדש "מעלות" שע"י רשת מוסדות "סולם" – בית הספר הייחודי והראשון מסוגו לבנות חינוך מיוחד המשלב טיפולי תקשורת והתפתחות קונגטיבית, במעמד רבנים ואישי ציבור  

מוסדות "סולם" חנכו את בית הספר "מעלות"
חנוכת בית ספר מעלות צילום: באדיבות המצלם

לאחר חודשים ארוכים של תכנונים והליכים בירוקרטיים לצד חשיבה מעמיקה עם אנשי מקצוע – העיר בני ברק צועדת קדימה, עם הקמתו של בית הספר החדש, הייחודי והראשון מסוגו לבנות חינוך מיוחד המתמודדות עם הפרעות תקשורת על רצף ה-ASD. בית הספר החדש מאופיין בכך שדרכו, ערכיו והשקפותיו הן בדרך ישראל סבא.

מוסדות "סולם "הידועה כמערכת מקצועית ביותר המשקיעה בתלמידים הרבה מעבר למתוקצב ויחודית במערך ההדרכות לצוות הנותנות את הכלים המותאמים ביותר, נבחרה ע"י ההורים להקים את המסגרת היחודית.

המטרה שבית הספר חרט על דגלו היא להציע לילדות את שלל המענים הנצרכים, ברמה המקצועית הגבוהה ביותר, סל טיפולים רחב ומגוון המשלב בתוכו קשת טיפולים רחבה הן בקשיי תקשורת והן בתלמידות הזקוקות לקידום קונגטיבי, אנשי מקצוע מעולים, מנוסים ומיומנים, לצד הסטנדרטים החדשים ביותר של ציוד ותפעול בעולם המתפתח. דווקא בשל הצעידה בדרך המסורה הוא נחוש להציע למטופליו את המענים המתקדמים ביותר.

בית הספר הוקם בברכתו הנלהבת של מרן הגר"ח קנייבסקי זצוק"ל שהיה שותף לרעיון ההקמה, ובעידודם של מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א שבהכוונתם ועל פי הוראתם באה הקמת בית הספר לידי גמר. יצוין כי לאורך שלבי ההקמה והמו"מ מרן ראש הישיבה שליט"א עודד וחיזק את הורי הילדות שלא להירתע מן הקשיים.

מעמדי קביעת המזוזות התקיימו במעמד רב העיר בני ברק הגאון רבי שבח צבי רוזנבלט שליט"א הרב הגאון רבי יוסף מן שליט"א ראש כולל בית הלל וראש ישיבת דברי מרדכי והגאון רבי מרדכי שמואל אדלשטיין שליט"א מרבני העיר ורב שכונת "נאות יוסף". כמו"כ כיבדו בהשתתפותם חברי הכנסת של "דגל התורה", יו"ר וועדת הכספים חה"כ הרב משה גפני; הרב אורי מקלב והרב יעקב אשר. כמו"כ השתתפו ראש העיר הרב אברהם רובינשטיין ובכירי עיריית בני ברק.

רטט של התרגשות חלף בקהל עת הובאה ברכתו המוקלטת של הגאון הגדול רבי ברוך מרדכי אזרחי שליט"א, שנבצר ממנו להשתתף באירוע. בדבריו בירך הגאון הגדול שליט"א את כל העוסקים והמסייעים ב"מפעל האדירים" כלשונו, "הקמת בית הספר 'מעלות' בלב ליבה של עיר התורה". הוא ייחל בתפילה כי "מי יתן ונזכה למלא את כל משימותינו כלפי הילדים הללו, לשלוותם ולשלוות משפחותיהם היקרות", וסיים בהעתירו ברכות מיוחדות כל העוסקים במלאכת הקודש.

כמו"כ הושמעה ברכתו המיוחדת והמרגשת של הגה"צ רבי שמעון גלאי שליט"א, שבדבריו חיזק את ההורים הנפלאים העושים מעל ומעבר עבור הילדות היקרות. הוא זעק מנהמת ליבו כי "גם ילדות אלו זקוקות למקום טהור, ל'בית יעקב', ובירך בברכה נרגשת ומיוחדת את העוסקים והתורמים למען הצלחת בית הספר בפרט, ולאלו העוזרים והמסייעים למוסדות 'סולם' בכלל.

ראש העיר הרב אברהם רובינשטיין שליט"א אמר כי "אני שמח שיש לי את הזכות להעניק להורים את המענה שכל כך ייחלו ועמלו להשיגו". הוא הוסיף ואמר כי על ההורים לדעת שכשהורים נלחמים על חיי בנותיהם יש להם כח. הוא שיבח את מעלותיו של ארגון 'סולם', ואמר כי "ההורים יודעים היטב את המעלות של בית ספר 'מעלות'...".  והבטיח לדאוג ולתת בשמחה לבית הספר את כל הנדרש בטיח לדאוג ולתת בשמחה לבית הספר את כל הנדרש.

יו"ר וועדת הכספים ח"כ הרב משה גפני שליט"א אמר במעמד חנוכת הבית, כי החינוך המיוחד עומד בקדמת הבמה וצרכיו בראש מעייניו, כדי להיטיב עם הילדים ככל שניתן. הרב גפני ציין שדלתו פתוחה תמיד בפני מנהלי 'סולם', כדי לשמוע את הצרכים עבור קידום חניכי החינוך המיוחד. חה"כ הרב יעקב אשר אמר בדבריו כי מאז היותו ראש העיר הוא התוודע מקרוב לחשיבות העניין, והוא נכון להתגייס ולסייע ככל האפשר לאוכלוסייה זו. הרב אשר סיפר על היכרותו עם מנהלי רשת מוסדות 'סולם' העושים ללא לאות למען רווחת התלמידים. גם חה"כ הרב אורי מקלב אמר כי "אני זוכר את 'סולם' לפני למעלה משלושים שנה, בתחילת דרכם, בשכונת 'סנהדריה המורחבת' הירושלמית... מי האמין אז, שהמקום הקטן  הזה יהפוך להיות אימפריה גדולה וחשובה כזו...".

כמו"כ נשא דברים הגאון רבי יוסף מן שליט"א ראש כולל 'בית הלל' וראש ישיבת דברי מרדכי, העומד בקשר רצוף עם נציגי ההורים ומלווה את דרכם בכל עת. בקביעת המזוזה לאגף הפארא-רפואי בירך נרגשות את ההורים וההנהלה.

ראש אגף החינוך הרב יהונתן ספרא סיפר בהתפעלות על הקמת בית הספר ועל שנגלגלה לידו הזכות והשליחות להיות לעזר ולאחיסמך בהקמת בית הספר ולדאוג לפתוחו ושגשוגו של ביה"ס לעתיד.

באירוע נשא דברים נציג וועד ההורים הרב שרגא פלמן, והודה מעומק הלב בשם ההורים כולם לחברי הכנסת ולראש העיר על עמידתם בכל עת לימין ילדי החינוך המיוחד בכלל ולצרכי בית הספר בפרט. כמו"כ שיבח בדבריו את הנהלת בית הספר, בראשות המנכ"לית הגב' א. ארנסטר שתחי' ומנהלת בית הספר הגב' ר. ראה שתחי'. הרב פלמן ציין בדבריו כי מבחינה מקצועית בית הספר מעניק לילדות הרבה מעבר סל הטיפולים המקובל, והבהיר שזו המטרה שבית הספר חרט על דגלו: למצות את מירב ומיטב האופציות הקיימות בפן המקצועי לקידומן של הילדות.

בסיור שנערך במקום, נחשפו הח"כים לעבודת הקודש הנעשית בבית הספר, בקידום ייחודי של כל תלמידה בתכנית מותאמת לפי התיק האישי שלה. נציגי ההורים ציינו בהתרגשות כי כבר בתקופה הקצרה שהילדות נמצאות בבית הספר, ניכרת ההשפעה המשמעותית על התנהגותן, אישיותן ובעיקר על תפקודן היומיומי. חלום שייחלו לו זמן רב ולא האמינו כי הוא יכול להתגשם, ועוד בתקופה קצרה כל כך. "אין ספק" – אמרו בסיפוק, "כי הילדות יושבות במקום המתאים להן, ומקבלות את השירות והטיפול המתאימים ביותר עבורן".

ביה"ס כולל בחובו כיתות במגוון גילאים ובכל רמות התפקוד, החל מרמות תפקוד נמוכות ביותר, ועד לתלמידות בעלות צפי לשילוב במסגרות רגילות. רמות התפקוד מחולקות בקומות נפרדות. כמו כן בבי"ס משולבת כיתת אבחנה כפולה הנותנת מענה לתלמידות על הרצף בעלות תסמונות נלוות. ביה"ס פועל בגישה אינטגרטיבית, ובשיטות עדכניות, מובל ע"י אנשי מקצוע ראשונים בתחומם, בעלי הכשרות מדסיפלינות מגוונות, וניסיון רב.

מנהלת ביה"ס הגב' ר' ראה מעמידה את החזון להצמיח תלמידות תוך מיצוי מירב הפוטנציאל שבהן ומעבר לו, לאפשר לתלמידות עצמאות עתידית, ולצלוח אתגרים המהווים את לב הלקות כמו: פיתוח חשיבה, גמישות ומעורבות חברתית, מתוך רצון, יוזמה ובחירה.

הרציונאל של ביה"ס שם דגש על פיתוח קשר משמעותי כבסיס להתקדמות וצמיחה בכל המישורים, רציונאל זה מהווה אתגר גדול בטיפול בילדים על הרצף, שהלקות התקשורתית הנה המשמעותית בו, וכבר כעת, ניכרת תחושת האמון והביטחון של התלמידות בצוות, האוירה הנינוחה, והשמחה של הילדות בשהות בביה"ס.

 ברשת מוסדות 'סולם' לחינוך מיוחד, מטפלים ומתחנכים כיום 1,013 ילדים, נשמות מיוחדות וטהורות, ב-126 כיתות ב-26 סניפים של גני ילדים, בתי ספר, תלמוד תורה, ואף ישיבה לנערים על רצף ה-ASD ברמות תפקוד שונות, לצד חמישה מעונות שיקומיים, כשהם מתפרשים על פני הערים החרדיות: ירושלים; בית שמש; מודיעין עילית; טלז סטון; בני ברק; בת ים ובאחיסמך. הרשת מפעילה גם דיור חוץ ביתי ומועדוניות. מנכ"לית 'סולם' הגב' א. ארנסטר מייחלת: "תקוותנו היא שלא יצטרכו אותנו..., אך כל עוד ילדים זקוקים לנו – אנו ב'סולם' ערוכים לתת להם את המירב והמיטב כדי לקדמם ככל האפשר לחיים טובים ומאושרים. אנחנו מרגישים שליחות מיוחדת בכל סניף של 'סולם' שנפתח, ובייחוד במקום זה בו ההורים בחרו בנו לתת את השירות לילדיהם. נמשיך לעשות זאת בעזרת ה' מתוך מסירות, אהבה ומקצועיות".

מעלות סולם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד