כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
המחאות עבדו

המשטר הסיני נכנע: ההגבלות יצומצמו משמעותית

אחרי שלוש שנים של מדיניות קשוחה מאוד בכל הקשור לקורונה, וכשנתיים אחרי שבכל העולם כבר הבינו שיש להקל בהגבלות ולחיות לצד הקורונה כמו לצד השפעת, הצטרפה סין אתמול לשאר מדינות העולם והסירה חלק משמעותי מאוד מההגבלות בשטחה, זאת בעקבות המחאה האלימה והנדירה שפרצה ברחבי המדינה בשבועות האחרונים

המשטר הסיני נכנע: ההגבלות יצומצמו משמעותית
הפגנות בסין נגד הסגרים צילום: צילום מסך

סין הצטרפה אתמול (רביעי) לשאר מדינות העולם והסירה חלק משמעותי מאוד מההגבלות בשטחה, בעקבות המחאות האלימות והנדירות שפרצו ברחבי המדינה נגד ההגבלות.

בהודעה רשמית של המשטר המרכזי בבייג'ינג נמסר על תכנית בת עשר נקודות מרכזיות לחזרה לשגרה. בין היתר בוטל הצורך להציג תו ירוק או בדיקה שלילית לקורונה בכניסה למרכולים, תחבורה ציבורית וכל מקום התאספות אחר למעט בתי ספר ובתי אבות. כמו"כ חודשו הלימודים בכל רחבי המדינה למעט אזורים נקודתיים שבהם יש תחלואה גבוהה. במקביל תורחב תכנית החיסונים לאזרחים מבוגרים ויוגבלו הסגרים לאזורים נקודתיים ולא לסגרים המוניים כפי שהיה עד כה.

עוד נמסר, כי מעתה מי שנמצאו מאומתים לקורונה לא יאולצו להגיע לבתי חולים שדה לצורך הסגר כפוי, ויוכלו לשהות בבידוד בבתיהם כפי שהיה נהוג ברחבי העולם בשלבים הראשונים של החזרה לשגרה. כמו כן, במקרה של תחלואה לא יוטלו סגרים נרחבים אלא רק על הדירה בה יש חולה או על הבניין כולו אם יש בו כמה חולים, ולא על שכונות או ערים שלמות.

למרות האמור, עדיין קיימות בסין הנחיות תקיפות לגבי הקורונה, חובת בידוד למי שבא במגע עם חולה, וכן בידוד לחולים מאומתים שאינם סובלים מתסמינים. חשוב לציין שמדובר בהישג ראשון מסוגו למפגינים בסין. לא זכור מקרה דומה בעשרות השנים האחרונות שבו התקיימה בסין מחאה ציבורית שהובילה לשינוי במדיניות המשטר בהתאם לרצון העם.

מצד אחד מדובר על פתיחות מפתיעה מכיוונו של שי ג'ינפינג ועל כך שהוא בחר להימנע מהרג המוני של מפגינים וקיבל את רצונם, ומצד שני נפתח בכך צוהר למחאות העתידיות שיפרצו בסין, אולי בקרוב מאוד, לאחר שהמפגינים ראו שיש להם כוח בידיים, ושהמחאה שלהם משפיעה על פעולות המשטר, בניגוד לכל מה שהאמינו וחשבו עד כה.

סין קורונה הגבלות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד