ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
השופט לא התרשם

נדחתה בקשת חרדי לעובד סוציאלי במקום עובדת סוציאלית

בית משפט באנגליה דחה ערעור של גבר שדרש שעובד סוציאלי יטפל בילד שלו ולא עובדת סוציאלית. הגבר התלונן על "קשיים לדבר עם אישה" וטען כי זה לא "יתאים למסורת הדתית שלו". בערעור נקבע כי השופט רשאי "לדחות את טיעוני זכויות האדם של האב"

נדחתה בקשת חרדי לעובד סוציאלי במקום עובדת סוציאלית
שוטרים בבריטניה צילום: pexels

גבר חרדי בבריטניה שניהל תיק בבית המשפט לענייני משפחה עם אשתו הפרודה והתנגד לכך שעובדת סוציאלית תבדוק בעיות הקשורות לבנם בן השמונה הפסיד במאבק משפטי. האיש אמר כי הערכה צריכה להתבצע על ידי עובד סוציאלי גבר ולא עובדת סוציאלית, כך דווח העיתון היהודי הבריטי Jewish News.

הוא ערער על ההחלטה של שופט בית המשפט לענייני משפחה, שקבע כי עובדת סוציאלית מומחית שאמורה לבצע את הבדיקה של מצבו של הילד, תבצע את הבדיקה, למרות שהגבר התלונן על פגיעה ב"זכויות האדם" שלו להליך הוגן.

שלושה שופטים שדנו בערעור דחו את טענותיו לאחר דיון בבית המשפט לערעורים בלונדון. השופטים קבעו כי השופט ריצ'רד קלארק, המפקח על הסכסוך הזוגי, שבמרכזו הטיפול בילד, בבית משפט לענייני משפחה בווטפורד, הרטפורדשייר, היה רשאי "לדחות את טיעוני זכויות האדם של האב".

לשופטים נאמר כי שני ההורים גדלו בקהילה חסידית. האיש אמר בערעור כי הוא ייתקל ב"קשיים לדבר עם עובדת סוציאלית" ו"זה לא יעמוד במסורת החרדית שלו". הוא אמר שיש לו זכות אדם להליך הוגן והשופט קלארק צריך למנות מומחה שלכל הצדדים יש בו אמון.

עובדת סוציאלית חרדים בריטניה עובדים סוציאליים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד