כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
חוששים מנקמה

חבריו היהודים של טראמפ מתחננים שיגנה את קניה - הוא מסרב

פעילים, מנהיגים ותורמים יהודים רפובליקנים מנהלים מסע לחץ מאחורי הקלעים בניסיון לאלץ את טראמפ לגנות ולהתנער מהזמר האנטישמי קניה ווסט, ידיד ותומך פוליטי של טראמפ שהתארח אצלו לארוחת ערב

חבריו היהודים של טראמפ מתחננים שיגנה את קניה - הוא מסרב
הנשיא עם חתנו ונכדיו היהודיים צילום: מתוך פייסבוק

יהודים בעלי בריתו של טראמפ מתחננים בפניו לגנות את קניה ווסט האנטישמי, אך הוא מסרב. על פי שלושה מקורות בעלי ידע בנושא, המאמץ עד כה לא הצליח לגרום לטראמפ להוקיע את קניה ווסט לאחר ארוחת הערב עם הנשיא לשעבר במאר-א-לאגו פלורידה בחודש שעבר. ווסט אנטישמי ותומך בהיטלר, ובנאצי המודרני האמריקאי, ניק פואנטס, שגם התארח אצל טראמפ.

תומכי טראמפ יהודים, ותורמים פרו- ישראליים שמרניים דרשו מהנשיא לשעבר להתנער מווסט. חלקם הצליחו לדבר עם טראמפ שהגיב כי הוא עשה כל שביכולתו ושהוא כבר עשה כל כך הרבה "למען העם היהודי" וישראל. "התחננתי בפניו, וזה לא עבד, כצפוי", מספר אחד האנשים ששוחח עם טראמפ, למגזין 'רולינג סטון'.

אחרים פנו בדחיפות לחתנו היהודי של טראמפ, ג'ארד קושנר, אך הוא התעלם, ולמרות שקומץ מבעלי בריתו הבולטים של טראמפ ותורמי הקמפיין שלו, התבטאו נגד ארוחת הערב של הנשיא לשעבר עם ווסט ופואנטס, מספר גדול בהרבה שמר על שתיקה, כי הם חוששים מנקמה של טראמפ, אחרים מתוך חשש מאובדן גישה פוטנציאלי לטראמפ, במיוחד אם הוא ינצח בבחירות הקרובות בארה"ב.

אנשי עסקים יהודים משפיעים ומנהיגים יהודים, מתכננים לשלוח מכתב לטראמפ בקרוב. במכתב נאמר: "אנו קוראים לגנות את קניה, פואנטס, וכל הדומים להם הטוענים שהם תומכים ומעריצים שלך", נכתב במכתב, בו תוצב הדרישה: "התחייבו בפומבי שלעולם לא תקיימו איתם פגישה עד שהם יתנצלו על התנהגותם הנתעבת והאנטישמית, העולם צופה, אדוני הנשיא לשעבר, הקהילה היהודית אומרת כי זה הזמן לפעול".

כותבי המכתב החריף הוסיפו: "איננו יכולים להבין מדוע שתקת והגנת באופן אישי על ווסט ששיבח את האיש שרצח שישה מיליון יהודים. כידוע, היטלר היה, חלילה, רוצח את בתך היהודית, את חתנך ואת נכדיך, אז למה לתת לתומכיו את הבמה, שלא לדבר על כיסא ממש ליד השולחן שלך".

דונלד טראמפ איוונקה טראמפ ג'ארד קושנר קניה ווסט אנטישמיות בארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד