כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
הלם וחשש בממלכה

15 ילדים מתו ברחבי בריטניה מווירוס קטלני

נתונים חדשים של הסוכנות לביטחון בריאות בבריטניה (UKHSA) מראים כי 13 ילדים מתחת לגיל 15 מתו באנגליה מאז ספטמבר מחיידק קטלני. שני מקרי מוות נוספים של ילדים נרשמו באירלנד ובוויילס. מאז ספטמבר דווח על 60 מקרי מוות בכל קבוצות הגיל באנגליה

15 ילדים מתו ברחבי בריטניה מווירוס קטלני

15 ילדים מתחת לגיל 15 מתו מחיידק סטרפטוקוקוס (Strep A) ברחבי בריטניה. נתונים חדשים של הסוכנות לביטחון בריאות בבריטניה (UKHSA) מראים כי 13 ילדים מתחת לגיל 15 מתו באנגליה מאז ספטמבר. שני מקרי מוות נוספים של ילדים דווחו בבלפסט - אירלנד ובוויילס. מאז ספטמבר דווח על 60 מקרי מוות בכל קבוצות הגיל באנגליה.

פקידי בריאות הוציאו אזהרות להורים ולצוותים בבתי הספר לגבי סימנים ותסמינים של הזיהום. אלה כוללים כאב גרון, חום ודלקות עור קלות. במקרים נדירים היא עלולה להפוך למחלה קשה, כאבי שרירים עזים, כאבים בגוף, והקאות או שלשולים בלתי מוסברים, הפקידים קראו לפנות לעזרה רפואית דחופה אם מזהים תסמינים אלו.

גורמי בריאות דיווחו על עלייה קלה לאחרונה במקרים של חיידק סטרפטוקוקוס (Strep A) שעלול לגרום לקדחת השנית, אם כי מקרי מוות וסיבוכים חמורים מהזיהום הם די נדירים, אך 15 מקרי מוות של ילדים, מעלים חששות כבדים בתקופה האחרונה בבריטניה מהחיידק.

על פי רשות הבריאות הבריטית ה-NHS, הסימנים הראשונים של קדחת השנית יכולים להיות תסמינים דמויי שפעת, כולל חום גבוהה, כאב גרון ובלוטות צוואר נפוחות. פריחה מופיעה 12 עד 48 שעות מאוחר יותר שמתחילה בחזה ובבטן ואז מתפשטת. ציפוי לבן מופיע על הלשון, שמתקלף ומשאיר את הלשון אדומה, נפוחה ומכוסה בליטות קטנות.

בריטניה חיידק חיידק טורף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד