כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
הטרנד החדש

גם אתם ייצרתם לעצמכם אווטאר? מה חשוב שתדעו

עוד גל של תמונות מעוצבות של כולנו הפעם כאווטארים קסומים שוטף את הרשתות החברתיות. אולם כדאי לדעת את חששות אבטחת המידע שעולים משימוש באפליקציות מהסוג הזה

גם אתם ייצרתם לעצמכם אווטאר? מה חשוב שתדעו
אילוסטרציה צילום: unsplash

כפי שדווח לאחרונה ב-techradar, המדיה החברתית בכל העולם מתמלאת בתקופה האחרונה באווטארים קסומים ויפים. אפליקציית Lensa היא אחת הפופולריות שעוזרת לנו ליצור את הדמויות הללו כאשר מדובר במנוע ליצירת תמונות המבוססות על בינה מלאכותית אשר יוצרת גרסאות שונות, שלנו לפעמים פרועות ולפעמים נגועות במעט פנטזיה. הפופולריות של אפליקציות מהסוג הזה מעלות גם מעט חששות.

אלכס שטיינברג, מנהל מוצרים מחברת אבטחת המידע ESET מסביר כי אמנם תמונות שנוצרות באמצעות בינה מלאכותיות יכולות לבדר אותנו ולהיות מצחיקות, אך חשוב לדעת כי העלאת תמונות לאפליקציה כלשהי מבלי לקחת בחשבון את הסיכונים הפוטנציאליים אינה מומלצת. זה קצת מחזיר אותנו אחורה ל-2019 כשאפליקציית FaceApp הייתה בכותרות.

בשבועות האחרונים אלפי אנשים מעלים את התמונות שלהם כדיוקנאות מהאפליקציה אשר נמצאת בבעלות רוסית וגם בראש טבלת האפליקציות הפופולריות בחנויות האפליקציות הרשמיות של גוגל ואפל. שימוש באפליקציה אומר שהמשתמשים מסכימים לאימון משמעותי של אלגוריתם בינה מלאכותית שהופך את התמונות שלהם אווטאר.

אפילו שהאפליקציה מוחקת את התמונות המקוריות לאחר תהליך העיבוד שהן עוברות, היא ממשיכה לאחסן את החדשות אותן יצרה עם דמויות אווטאר שדומים לנו. בעולם המשתנה ללא הפסקה, מאגרי התמונות הללו מכילים מידע רב ערך שניתן להשתמש בו לזיהוי פנים וכך להעלות את החששות מפני גניבת או דליפת מידע ואף להעלות שאלות של מה יקרה במידה ויחולו שינויים בבעלות החברה.

לנסה מודים כי האלגוריתם שלה נוטה ליצור תמונות אותן הם מנסים לסנן באמצעות מערכת של פילטרים, אבל עבור אנשים עם כוונות רעות, זה יכול להיות די פשוט לשנות אותן לתמונות מזיקות שיכולות לשמש לכוונות סחיטה.

אפליקציות זדוניות אפליקציה אווטאר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד