כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"סליחה אבא ואמא"

בנט בפוסט נוקב: "מכונת הרעל הצליחה, אחד הקמפיינים המכוערים"

"אחד הקמפיינים היותר מכוערים היה לצייר אותי כלא יהודי", כך בנט בפוסט ארוך ומנומק שבו הוא מונה את רוב ההשמצות שספג לאורך כהונתו כשלדבריו חלקן תפסו בדעת הקהל ועדות לכך ניתן למצוא בחיפושים פשוטים בגוגל | רה"מ לשעבר מבקש סליחה מהוריו שנאלצו לספוג זאת

בנט בפוסט נוקב: "מכונת הרעל הצליחה, אחד הקמפיינים המכוערים"
במליאת הכנסת צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

נראה היה ששכחנו מקיומו של נפתלי בנט לאחר שירד מכס ראש הממשלה בבושת פנים אחרי שנה וקצת, אולם הוא עושה בימים אלה הכול כדי שנזכור אותו, הפך לפעיל ברשתות החברתיות אולי יותר מראש הממשלה שעדיין מכהן יאיר לפיד וזאת במסגרת גל תביעות הדיבה אליו יצא נגד צייצנים בטוויטר שלדבריו הכפישו את שמו ואת משפחתו בעלילות שווא ושקרים שלא היו ולא נבראו.

אמש פרסם בנט פוסט בפייסבוק תחת הכותרת "סליחה, אבא ואמא" שבו הסביר שוב מדוע יצא לתבוע, מהלך ששנוי במחלוקת גם בקרב אנשי תקשורת שתמכו בו לאורך הקדנציה שלו.

"בשנה וחצי האחרונות מכונת הרעל הפעילה נגדי, נגד משפחתי וחבריי שורה של קמפיינים נבזיים ושקריים: כאילו נטלתי 50 מיליון ש״ח כספי מדינה לשיפוץ ולהשבחת ביתי הפרטי ולחשבון הבנק שלי, כאילו הענקתי לאחים המוסלמים ולחמאס 53 מיליארד ש״ח, כאילו גילת ואני מתגרשים ועוד ועוד.
כל אלה - שקר מוחלט", כותב בנט.

בנט כראש ממשלה בכנסת. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת.

לדבריו, "אחד הקמפיינים היותר מכוערים היה לצייר אותי כלא יהודי. כן, אני נפתלי בנט, ראש ממשלת ישראל דאז, כביכול אינני יהודי. איך עשו זאת?
הטילו ספק ביהדותו של אבי-מורי, ג’יימס יעקב בנט ז"ל. והציגו את אמי מירנה-לאה כאשה שנולדה כביכול גויה, והתגיירה שלא כהלכה. מטרתם היתה לחבר זאת לסיפור הגדול שאני מוסר את המדינה לידי חמאס וגדולי אויבנו. (בעוד שכראש הממשלה הובלתי מדיניות תקיפה הרבה יותר כנגד חמאס מה שהביא לשנה השקטה ביותר בעוטף עזה, ושינוי למדיניות תקיפה הרבה יותר גם מול איראן)".

"באותו הזמן, אמי הטובה (אישה שאני מעריץ)", ממשיך בנט וכותב, "התקשרה אליי במצוקה וסיפרה לי שעוד ועוד אנשים, כולל חברות שלה (!) פונים אליה עם ספקות לגבי יהדותה. אני זלזלתי בקמפיין כי חשבתי שזה כל כך מופרך ומי יאמין לזה. גם הייתי עסוק מעל ראשי בניהול ענייני המדינה ואמרתי לאמא להתעלם. שגיתי".

בנט במליאה | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת.

לדברי ראש הממשלה לשעבר, "קמפיין זה, וגם האחרים, תפסו אחיזה רצינית בקרב מאות אלפי ישראלים טובים. מכונת הרעל הצליחה. מיליוני ישראלים האמינו לשקרים. לראייה תוכלו לראות במילוי האוטומטי בגוגל. תקלידו כעת בעצמכם "אמא של בנט" ותיווכחו לראות מה החיפושים הנפוצים: נוצרייה, גיורת, גויה ועוד".

אז העובדות:

"משפחתה של אמא, מצד אביה ארווין-ישראל לפקוביץ׳ נרצחה כולה בשואה. מצד אמא שלה, משפחת בורושנסקי נרצחה כמעט כולה. בלשכת ראש הממשלה תליתי ריקמה מיוחדת שהכינה בת דודתה של אמא, צילה, נערה מפולין שאח"כ נרצחה עם אחיה והוריה בתאי הגזים".

"אני יהודי גאה. הוריי יהודים גאים וכך אבות אבותיהם. הוריי חינכו אותי לאהבת היהדות, לשמירת מצוות, ולאהבת עם ישראל, ארץ ישראל ותורת ישראל. זה הזוי שאני נדרש לכתוב זאת בכלל. אבא ז"ל יחד עם אמא תיבדל"א, גדלו כיהודים חילוניים בסן פרנסיסקו, ורק זיק של ציונות ויהדות גרם להם לעזוב את הנוחות האמריקאית ולעלות לארץ ישראל".

בנט נואם בכנסת | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת.

בנט מספר כי "זו היתה עלייה לא מתוך מצוקה אלא מתוך אהבה. אהבה לעם, לארץ ולמדינה היהודית. היה להם קשה כאן. הם לא ידעו מילה בעברית. היו להם אינספור מהמורות. כואב לי לחשוב על הפגיעה בשמו של אבא ז"ל אשר טס במיוחד לארץ כדי להילחם ברמת הגולן במלחמת יום הכיפורים. ואמא, האישה הכי טובת לב, ציונית, יהודית, שחינכה אותנו לעשיית חסד ואהבת הארץ".

לסיכום בנט מתנצל בפני אימו ואומר: "סליחה אמא. הייתי צריך לפעול מיד. אז כעת אני פועל. כולנו יחד, מימין ומשמאל חייבים להתאמץ לשמור על לשוננו, על המקלדת שלנו. אין לנו ארץ אחרת".

נפתלי בנט גילת בנט מירנה בנט תביעת דיבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד