ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
ברוך דיין האמת

מחשובי תלמידי החכמים: רבי יצחק שרפהרץ זצ"ל

הרב הגאון רבי יצחק שרפהרץ זצ"ל מחשובי תלמידי החכמים בעיר בני ברק הלך לעולמו לאחר מחלה קשה בדם. היה דבוק במרנן הרב שך זצ"ל ומרן הגר"ש אויערבאך זצ"ל. היה מנותק לגמרי מכל ענייני העולם ומכל החשבונות הרבים שביקשו בני האדם. הלווייתו התקיימה אתמול והוא נטמן בבית החיים סגולה

מחשובי תלמידי החכמים: רבי יצחק שרפהרץ זצ"ל
הרה"ג רבי יצחק שרפהרץ זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: קהל רב ליוו למנוחות אתמול (חמישי) בבני ברק את הרב הגאון רבי יצחק שרפהרץ זצ"ל מחשובי תלמידי החכמים בעיר, אשר לא מש מאהלה של תורה כל ימיו. הוא נסתלק לבית עולמו אתמול בבוקר לאחר שנזדכך בייסורים קשים והוא בן 72 בפטירתו.

הגאון רבי יצחק שרפהרץ זצ"ל נולד בפתח תקווה בו' באדר ב' תשי"א, לאביו רבי מאיר זצ"ל שהיה יהודי חם לכל דבר שבקדושה, והיה מחשובי תושבי העיר. כל ימיו היה רבי מאיר עומד על משמר חומות הדת בעיר, והיה ממארגני המחאות למען השבת. בבית גדול זה ינק רבי יצחק משחר ילדותו רוח קודשה וטהרה ואהבת תורה עצומה.

בילדותו למד בת"ת חתם סופר שארית ישראל בפתח תקווה, ולאחר מכן עלה ללמוד בישיבת גרודנא שם דבק ברבותיו הגדולים ראשי הישיבה מהם ספג וינק תורה ויראת שמים טהורה מתוך חום ואכפתיות גדולה לכל דבר שבקדושה.

בהמשך דרכו עבר ללמוד בישיבת תפרח, שם קיבל תורה ויראה מפי רבותיו ראשי הישיבה זצ"ל ויבלח"א, באופן מיוחד התקרב לרבו המשגיח רבי דן סגל ממנו ינק יראת שמים ואמונה טהורה. כבר בימים אלו היה מיוחד בעמלו בתורה ובמידותיו המיוחדות. בחום מיוחד לכל דבר שבקדושה ובאהבת הבריות וענוות חן שהייתה נסוכה על פניו.

בהגיעו לפרקו נשא לאשה את רעייתו מרת לאה שתחי' בת הגאון רבי אוריה ברוידא זצ"ל רבה של גבעתיים. לאחר נישואיו התגורר בבני ברק ונכנס ללמוד בכולל חזון איש ממנו לא מש עד סוף ימיו כשכל כולו מונח אך ורק בתורה ובעמלה ללא הפסק.

המנוח ניחן באהבת תורה ללא מיצרים. כל ימיו היה כל עסקו אך ורק בתורה כשהוא קובע את עצמו בלימוד תורה משעות הבוקר המוקדמות על שעות הלילה המאוחרות. היה מנותק לגמרי מכל ענייני העולם ומכל החשבונות הרבים שביקשו בני האדם, ומוסר את עצמו אך ורק לחיים של תורה בלבד. כל ימיו היה בורח מהכבוד ומתרחק ממנו ולא מחזיק טיבותא לנפשיה.

היה בעל צימאון מיוחד ונדיר לכל דבר תורה והלכה וכל דבר תורה ששמע היה ממלא את כל ישותו. שמחה גדולה הייתה לו בכל דבר חידוש, כל שיחו היה בדברי תורה בכל הזדמנות היה מדבר אך ורק בדברי תורה שבה היה כל שיחו ושיגו.

באופן מיוחד היה מרוחק מכל ענייני העולם הזה ותאוותיו, את חייו הפרטיים היה חי בדחקות גדולה, והכל מתוך שמחה מיוחדת בקיום התורה ומצוותיה. לבו היה חם מאוד לכל דבר בקדושה והיה תמיד ראש וראשון לכל דבר שבקדושה.

בנוסף, היה מאיר פנים לכל אדם, וגם אנשים שלא השתוו עמו בדעותיהם מצאו אצלו אוזן קשבת והרגישו בנוח במחיצתו. כשראה אדם שזקוק לעזרה לא היה יכול לעמוד מנגד וגם כאשר היה בדחקות נוראה היה נותן מעצמו לאחרים. את מעשי החסד שלו היה מסתיר מאוד מעיני הבריות ואפילו מבני משפחתו ששמעו לעתים על חסדיו רק ממקורות אחרים.

מידת האמונה הייתה טבועה בנפשו והיה עמל עליה כל ימיו. תדיר היה עובד על הביטחון בבוראו ויוצרו. היה משקיע רבות בעבודת הבורא ובחשבון הנפש לו היה קובע עתים קבועים בסדר יומו.

היה מיוחד בדבקותו בדרך האמת, לאורם של רבותינו מעתיקי השמועה. היה תמיד מהראשונים לבצע כל הוראה שיצאה מפי מרן ראש הישיבה הגראמ"מ שך זצ"ל בעל ה'אבי עזרי', לאורו הלך כל ימיו. גם בשנים האחרונות דבק ברבינו מרן ראש הישיבה הגר"ש אויערבאך זצ"ל בעל ה'דרכי שמואל' והיה הולך לאורו, ותמיד היה מראשונים לצאת למערכות הקודש בדאגה לעתיד עולם התורה והישיבות.

היה אכפתי מאוד מכל דבר שבקדושה וכל פריצת גדר כאבה לו מאוד ופצעה את לבו ממש. כך זכה להיות מהראשונים לכל דבר קודש כשהוא תמיד משפיע על כל סביבותיו רוח של יראת שמים ואכפתיות לכבוד שמים.

לפני מספר חודשים התגלתה אצלו מחלה בדם שהסבה לו ייסורים קשים ונוראים, ואף גרמה לו לשברים בכל חלקי גופו, בסדרי שמים הוא התחיל להתאושש ממחלתו, אך למרבה התדהמה אתמול בשעות הבוקר המוקדמות התדרדר לפתע מצבו והוא השיב את נשמתו הטהורה ליוצרה.

הותיר אחריו את רעייתו הרבנית שתחי'. בניו הרבנים הגאונים: רבי דוד מחשובי האברכים בכולל רשב"י בבני ברק, רבי צבי דוב מחשובי האברכים במודיעין עילית, רבי שלמה ליב מחשובי האברכים בבני ברק, ורבי משה שלום מחשובי האברכים בבני ברק. בתו וחתנו הרב הגאון רבי שלמה אברהם מחשובי האברכים בבני ברק. נכדים ונינים ההולכים בדרכו וממשיכים את מורשתו המפוארת.

הלווייתו יצאה אמש בשעות הצהריים מביתו שברח' חידושי הרי"ם 3 בבני ברק שם התאספו קהל רב שבאו לחלוק כבוד אחרון להאי גברא רבא. בטרם יצא מסע ההלוויה הספידוהו: ראש ישיבת פוניבז' הגאון רבי שמואל מרקוביץ, גיסו הגאון רבי מרדכי ברוידא, הגאון רבי אהרן הרמן מרבני ישיבת פוניבז', ובנו הרב הגאון רבי דוד. לאחר ההספדים המשיך מסע ההלוויה לבית העלמין 'סגולה' בפתח תקווה שם נטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד