ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
באיגרת לשוטרים

המפכ"ל מבהיר: "נעמוד על המשמר שעצמאותה של המשטרה לא תיפגע"

המפכ"ל שיגר איגרת לשוטרים, על רקע הסערה בעקבות הצעת החוק של השר המיועד בן גביר | שתבאי: "אני ער לשיח הציבורי ומבהיר בגוף ראשון כי רוחות הפוליטיקה לא יחדרו למשטרת ישראל כפי שלא חדרו עד היום"

המפכ"ל מבהיר: "נעמוד על המשמר שעצמאותה של המשטרה לא תיפגע"
מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי צילום: דוברות המשטרה

מפכ"ל המשטרה שיגר היום (שישי) איגרת לשוטרי משטרת ישראל, על רקע הצעת החוק של השר המיועד איתמר בן גביר. "נעמוד על המשמר שעצמאותה של המשטרה לא תיפגע, כתב המפכ"ל.

"משטרת ישראל נמצאת בימים אלה בעין הסערה", כתב המפכ"ל לשוטרים. "לצד האתגרים המבצעיים המורכבים איתם אנחנו מתמודדים מידי יום, אנו מוצאים עצמנו מתמודדים גם עם אתגרים נוספים, סבוכים ומורכבים לא פחות מהזירה המבצעית. אני, מפכ"ל משטרת ישראל, מבקש להבהיר היום בלשון ברורה וחדה: משטרת ישראל היא גוף מרכזי ומוביל במערכת אכיפת החוק, וככזו היא תישאר ממלכתית".

"אני ער לשיח הציבורי ומבהיר בגוף ראשון כי רוחות הפוליטיקה לא יחדרו למשטרת ישראל כפי שלא חדרו עד היום. משטרת ישראל פעלה תחת כל הממשלות שקמו בישראל, מכל קצוות הקשת הפוליטית, ותמיד ידענו להמשיך לפעול על בסיס אמות מידה מקצועיות, ממלכתיות וענייניות, תוך שאנו כשליחי ציבור רואים את טובת הציבור על כל רבדיו לנגד עינינו. נעמוד על המשמר על מנת לדאוג שמשטרת ישראל תמשיך להיות חזקה, ושעצמאותה לא תיפגע. זו חובתנו כשוטרים".

"זו חובתי האישית כמפכ"ל משטרת ישראל, ואני מתכוון לעמוד בה", הוסיף המפכ"ל. "במרוצת השנים משטרת ישראל רשמה הישגים משמעותיים בתחומים רבים, תוך עמידה באתגרים שהצבנו לפנינו כאשר תמיד זכינו לשיתוף פעולה מלא ואוזן קשבת מהדרג המדיני. הדרך עוד ארוכה, ואנו מפקדים ושוטרים עושים אותה יחד, צעד אחר צעד, אתגר ועוד אתגר, תוך שאנחנו שוקדים על התחזקות והתעצמות המשטרה בנושאים רבים. כך הדברים ייעשו גם בעתיד".

"משטרת ישראל תפעל בשיתוף פעולה מלא עם כל ממשלה שתקום בישראל מתוך רצון משותף לשרת את הציבור, לחזק את תחושת הביטחון האישי תוך שנעמוד על המשמר כי משטרת ישראל תמשיך להיות חזקה, עוצמתית ומובילה - כי זו חובתנו לציבור ולארגון שבו אנו משרתים.
לסיום, רגע לפני שבת אני מבקש לשתף אתכם במספר מילים אישיות".

ף"צמחתי במשטרת ישראל. מילאתי תפקידי פיקוד שונים במשטרה, ובמשך שלושה וחצי עשורים אני לובש מדים בגאווה מתוך רוח שליחות ותמיד בקו הראשון. השתתפתי במאות מבצעים חשאיים, בהיתקלויות עם מחבלים שבהן אף נפצעתי לא אחת. אני אוהב את משטרת ישראל והיא בעבורי בית. לתפישתי, מפקד נבחן ברגעי משבר, אחריות נמדדת ביכולת להתמודד ולהיאבק על הדברים החשובים באמת. אני ער לביקורת וער לשיח הציבורי, המציאות מורכבת ולפעמים לא מוצגת במלואה, אך אני מבהיר כאן - מטרתי ברורה: שמירה והגנה על צביונה של משטרת ישראל".

אתמול הגיש בן גביר הצעת החוק שתעגן את סמכויות השר לביטחון פנים. הצעת החוק, שעוסקת בתיקון פקודת המשטרה, מעגנת את סמכותו של השר לביטחון פנים להתוות את מדיניות המשטרה. לפי הצעת החוק, משטרת ישראל תהיה נתונה למרות הממשלה והמפכ"ל יהיה כפוף לשר. עוד לפי ההצעה, השר לא יתערב בחקירות ספציפיות אך יוכל להנחות מדיניות גם בענייני חקירות.

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי "כידוע, עקרון יסוד בדמוקרטיה המודרנית הוא כי הדרג המדיני -קרי נבחרי הציבור- מתווה מדיניות ומנחה, והדרג הביצועי מיישם מדיניות זו. בהתאם לכך, ועל מנת ליצור מארג חקיקתי קוהרנטי, שעומד בקנה אחד עם עיקרון היסוד האמור ברישא, מוצע להחיל הסדר דומה בפקודת המשטרה, בכל הנוגע ליחסים שבין משטרת ישראל לבין הממשלה והשר הממונה".

קובי שבתאי משטרת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד