י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"מניעים פוליטיים"

השגרירים החרימו סיור בכותל: "החלטה מבישה"

האיחוד האירופי הורה לשגרירי איטליה, סלובניה ורומניה להיעדר מסיור שנערך בכותל המערבי במסגרת ביקור בישראל, כשגם שגריר מולדובה החליט להצטרף לחרם. שגריר ישראל באו"ם: "ההחלטה המבישה הזאת רק מחזקת במאבק לחשוף את האמת שלנו"

השגרירים החרימו סיור בכותל: "החלטה מבישה"
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ארבעה שגרירים ממדינות שונות החליטו להחרים סיור בישראל בכותל המערבי, כשמי שעומד מאחורי המהלך הוא האיחוד האירופי. כך דווח אמש (שישי) באתר 'ynet'.

לפי הדיווח, שגרירי מדינות איטליה, סלובניה ורומניה להחרים סיור לימודי שיזם שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן בכותל המערבי. לחרם הצטרף גם שגריר מדינת מולדובה, שהחליט ללכת אחרי החלטת רומניה.

ארבעת השגרירים היו אמורים להיות חלק מסיור יחד עם 9 שגרירים נוספים, בסיור שנועד לטובת סיורי הסברה באיחוד האמירויות ובישראל. שלושה מארבעת המדינות שהחליטו שלא להשתתף, קיבלו הוראה על כך מהאיחוד האירופי.

לפי ההערכות, הסיבה לחרם היא שהסיור התקיים בעיר העתיקה, שאותה תופס האיחוד האירופי כשטח מזרח ירושלים. ישראל באו"ם גלעד ארדן מסר בתגובה: "ביקור השגרירים שאני מוביל בישראל הוא חלק מהמלחמה שלי באו"ם לחשיפת השקרים של הפלסטינים ואת ניסיונם למחוק את הקשר בן אלפי השנים בינינו לירושלים". 

"לצערי, ארבע מדינות אירופיות קיבלו החלטה פחדנית המונעת משיקולים פוליטיים. ההחלטה המבישה הזאת רק מחזקת במאבק לחשוף את האמת שלנו", הוא תקף.

 

איחוד אירופי כותל גלעד ארדן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד