י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
קידוש השם

עיירית אומן העניקה תעודת הערכה לתושבים החרדים

במעמד רשמי, ראש עיריית אומן העניקה תעודת הערכה לנציגות איחוד ברסלב על פעילות החסד והסיוע מאז פרוץ המלחמה לתושבי הקהילה העירונית והפליטים הרבים שעברו בעיר אומן. הקהילה החרדית קיבלה שבחים רבים על הסיוע לכלל האוכלוסייה וגרמה לקידוש השם

עיירית אומן העניקה תעודת הערכה לתושבים החרדים
כוחות מיוחדים אוקראינים באימונים באומן צילום: משרד ההגנה האוקראיני

עם פרוץ המלחמה באוקראינה פעילי איחוד ברסלב באומן בראשות הרב נתן בן נון, פתחו מספר מערכי סיוע, בהם מתחם לקליטת פליטים בשיתוף בתי המלון ובתי הארחה ברחובות הסמוכים לקברו של רבי נחמן מברסלב, מוקד למענה טלפוני 24 שעות ביממה, חלוקת ארוחות בכל יום, פתיחת המרחבים המוגנים לטובת התושבים והאורחים באזור ופעולות סיוע מגוונות נוספות למען תושבי אזור אומן.

תעודת ההוקרה

יצויין, כי מאז פרוץ המלחמה, העיר אומן מכונה בתקשורת המקומית "אי של שפיות". רבים מתושבי אוקראינה נעזרים בפעולות הסיוע המוענקים באומן על ידי נציגי איחוד ברסלב.

במעמד רשמי בסוף השבוע ראש עיריית אומן, אירנה פאלנטובה, העניקה תעודת הערכה לנציגות איחוד ברסלב על פעילות החסד והסיוע מאז פרוץ המלחמה לתושבי הקהילה העירונית והפליטים הרבים שעברו בעיר אומן. העורכת דין של איחוד ברסלב, הגב' ריבניצקיה אירנה אלכסנדרובה קיבלה את התעודה מאחר והיא מייצגת את איחוד ברסלב.

לאחר פרוץ המלחמה הוקם מערך הסיוע באופן שכולם כולל התושבים הלא יהודים הגיעו לקבל סיוע, יהודים רבים קיבלו סיוע, אך מה שקרה בפועל בשטח, רוב הפונים היו לא יהודים והקהילה עזרה להם ככל האפשר וגרמה לקידוש השם גדול.

מלחמת אוקראינה רוסיה אומן ברסלב קידוש השם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד