י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ניסיונות הברחה

דיווח ערבי: ישראל מאיימת להפציץ את נמל התעופה של ביירות

ישראל העבירה בשבת איומים לעבר לבנון על תוכניות להפציץ את שדה התעופה של ביירות אם הטרמינל ישמש כנתיב הברחת נשק איראני, במצב דומה למה שעשתה בסוריה. כך מדווח העיתון א-שאראק אל-ווסט

ביירות: אילוסטרציה
ביירות: אילוסטרציה

העיתון הערבי א-שאראק אל-ווסט מדווח, כי "מקורות מדיניים ישראלים בתל אביב" אמרו כי "ישראל הייתה מודעת לדיווח ששודר בערוץ "אל-ערביה" על תוכניותיה של איראן להשתמש במסדרון הברחה חדש לנשק דרך ביירות לאחר הכישלון מסדרון דמשק - סוריה.

המקורות אמרו כי "תל אביב בודקת את הניסיון של טהראן להבריח נשק דרך טיסות אזרחיות לנמל התעופה של ביירות". על פי הדיווח, המקורות אישרו כי ההתקפות האוויריות המוגברות של ישראל על סוריה, בשנים האחרונות, הוכיחו את עצמן כמועילות בסיכול מרבית פעולות הברחת הנשק האיראני למיליציות החמושות שלה בסוריה ולחיזבאללה בלבנון ובהשמדת מספר בסיסי אוויר ואתרים איראניים בשטח סוריה.

המקורות הדגישו כי ישראל לא תתעלם מהובלת נשק איראני דרך נמל התעופה של ביירות, ו"מאיימת לבצע תקיפות צבאיות קשות" אם הטרמינל ישמש למשלוחי תחמושת איראני. על פי הדיווח, מקורות בתל אביב קשרו את הנושא לביקור שערך מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה לפני שבועיים בסוריה שם פגש את נשיא סוריה בשאר אסד.

לדבריהם, נסראללה דן בקשיים איתם מתמודדים איראן וחיזבאללה בסוריה כתוצאה מהתקיפות הישראליות שם.

ביירות חיזבאללה לבנון סוריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד