כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
בנאום לתושבים

יוצא לפנסיה? ארדואן מאותת על כוונותיו הפוליטיות

במהלך נאום שנשא אותת ארדואן כי הבחירות הקרובות יהיו האחרונות שבהן הוא יתמודד • ארדואן שואף לשנות את החוקה במדינה ככל הנראה במטרה לבטל את הקביעה הנוכחית שקובעת כי נשיא יכול להיבחר לכהונה של חמש שנים, פעמיים לכל היותר

ארדואן
ארדואן צילום: דוברות נשיא טורקיה

נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, רמז היום (שבת) כי הבחירות הבאות לנשיאות שיתקיימו בשנה הבאה, יהיו האחרונות שבהן הוא יתמודד, כך דווח בסוכנות הידיעות AP.

במהלך נאום שנשא ארדואן בעיר סמסון, אמר הנשיא כי לאחר הקדנציה הבאה "יעביר את השרביט לצעירים". דבריו צוטטו בתקשורת הטורקית וכן בסוכנות הידיעות הצרפתית.

ארדואן אמר במהלך הנאום: "אנחנו נשיק את 'המאה הטורקית' ב-2023 בעזרת התמיכה שאנחנו מבקשים מהציבור שלנו בפעם האחרונה". ארדואן רמז במהלך הנאום כי אם ינצח בבחירות שיתקיימו ביוני 2023, הוא לא יתמודד שוב. לדבריו: "אנחנו נעביר את הדגל הקדוש הזה לצעירים שלנו".

בחודש אוקטובר אמר ארדואן כי בכוונתו לנסח חוקה חדשה, שתהיה "דמוקרטית, פשוטה ומלאת חזון". בכלי התקשורת בטורקיה הסבירו, כי המטרה העיקרית של ארדואן בשינוי החוקה, נובעת מתוך הרצון לשנות את ההגבלה הנוכחית שקיימת, שקובעת כי נשיא יכול להיבחר לכהונה של חמש שנים, פעמיים לכל היותר.

רג'פ טאיפ ארדואן טורקיה בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד