כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
פניית הפלסטינים להאג

ישראל שלחה סיוע לבית חולים בקייב וביקשה לסייע בהצבעה באו"ם

השגריר הישראלי חשף ציוד בשווי 1.2 מיליון דולר שניתן לבית חולים לילדים בקייב, והודיע על סיוע ישראלי נוסף: "נמשיך לסייע למרות הביקורת הרוסית עלינו, זו חובה מוסרית". הוא ביקש שאוקראינה תתנגד, או לפחות תימנע, בהצבעה באו"ם על פנייה לבית הדין בהאג נגד ישראל

ישראל שלחה סיוע לבית חולים בקייב וביקשה לסייע בהצבעה באו"ם
השגריר עם חלק מהציוד שנתרם צילום: שגרירות ישראל באוקראינה

שגריר ישראל באוקראינה מיכאל ברודסקי חשף סיוע הומניטרי חדש לקייב: ציוד רפואי לחדר ניתוח ומציל חיים שהועבר לבית חולים לילדים בעיר הבירה האוקראינית, בשווי של 1.2 מיליון דולר.

השגריר הודיע גם שישראל נערכת לתרומה של 20 גנרטורים עוצמתיים לאוקראינה בשווי של יותר ממיליון דולר שיסייעו לה להתמודד עם הנזק הרב לתשתיות האנרגיה מההפצצות הרוסיות. "אנו נערכים להעביר את הגנרטורים עד סוף השנה, והם יסייעו לאוקראינה להתמודד עם בעיות החשמל", אמר ברודסקי.

על הסיוע הכריז ברודסקי בטקס בבית החולים בקייב, בהשתתפות סגן שר הבריאות של אוקראינה ובכירים מקומיים נוספים. במהלכו הסיר השגריר את הלוט מעל שלט שבו נכתב "באדיבות משרד החוץ הישראלי ומש"ב – סוכנות הסיוע הלאומית של ישראל". בנוסף לסיוע הזה, משרד הביטחון יספק לאוקראינים ארבעה אמבולנסים ממוגנים – אחד מהם כבר הועבר ושלושה בדרך, כך דיווח איתמר אייכנר באתר Ynet.

על פי הדיווח, ברודסקי העלה בשיחה את בקשתה של ישראל שאוקראינה תשנה את דפוס ההצבעות שלה נגד ישראל. השגריר ביקש שאוקראינה תתנגד או תימנע בהצבעה הצפויה בעצרת הכללית של האו"ם על ההצעה לבקש חוות דעת על חוקיות הכיבוש הישראלי מבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג. בהצבעה הקודמת אוקראינה הצביעה בעד ההצעה הזו – מה שגרר ביקורת חריפה מצד ישראל.

 

מלחמת אוקראינה רוסיה שגרירות ישראל קייב ציוד רפואי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד