כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
חשש מביקורת חריפה

השליחה המיוחדת תבדוק: ישראל פוגעת בילדים?

שליחה מיוחדת מטעם האו"ם תגיע בשבוע הקרוב כדי לקבוע האם צה"ל וישראל "פוגעים בילדים", כפי שטוענים שונאי ישראל | היא צפויה להיפגש עם הרמטכ"ל ולדון בנושא. בישראל נערכים לכך בעקבות החשש מביקורת חריפה

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: pixabay

וירג'יניה גמבה, שליחה מיוחדת מטעם האו"ם, תגיע ארצה במהלך השבוע הקרוב כדי לקבוע האם צה"ל וישראל "פוגעים בילדים", ובישראל נערכים לכך. כך דווח ב'חדשות 13'.

השליחה תבדוק האם צה"ל פוגע בילדים, מתחת לגיל 18, כפי שטוענים האנטי ישראליים. השליחה תיפגש עם הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי, בכירים בצה"ל, במשרד החוץ ובמשטרת ישראל.

בישראל מתקיימת היערכות נרחבת לקראת הגעתה, שכוללת הוכחות שמצדיקות את הפעילות הישראלית בשנה החולפת. הסיבה לכך היא החשש מביקורת חריפה נגד ישראל במסגרת הדו"ח, ואפילו המלצה לצרפה ל"רשימה השחורה" - שבה מופיעות מדינות שישראל לא רוצה להיות חלק מהן.

בעקבות הדיווח בחדשות 13, מכון המחקר NGO Monitor מסר כי "דו"ח הילדים של האו"ם המזכיר את ישראל בכל שנה רצוף סטנדרטים כפולים כלפי ישראל וחצאי-אמיתות, מתבסס על דו"חות שמפיקים ארגונים פוליטיים, חלקם אף קשורים לארגון הטרור החזית העממית לשחרור פלסטין".

"הארגונים מתארים את חיילי צה"ל כמתעללים לכאורה בילדים פלשתינים ובהרג מכוון, ומוחקים את ההקשר לטרור – כאשר המטרה היא הכנסת צה״ל לרשימה השחורה של מזכ״ל האו״ם, לצד דאע"ש ובוקו חראם. אנו מקווים שביקורה של גמבה בישראל יוכיח לה את הפער בין המעשיות של הארגונים עליהם היא מתבססת, לבין המציאות שבה ילדים פלסטינים מנוצלים על ידי ארגוני טרור".

דובר משרד החוץ ליאור חייט מסר בתגובה: "אנחנו מנהלים שיח עם שליחת המזכ"ל והביקור הקרוב הינו חלק מהשיח איתה". מדובר צה"ל לא נמסרה תגובה.

ערבים או"ם רמטכ"ל צה"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד