כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
ההפיכה שסוכלה

הופקד בעבר על הגנה על קהילות יהודיות ונעצר בחשד לטרור

שוטר לשעבר שהופקד בעבר על הגנה על קהילות יהודיות בגרמניה מפני פיגועי טרור, נמנה בין העצורים שנקשרו לתוכנית ההפיכה שסוכלה בגרמניה. מעצרים נוספים צפויים בהמשך. כלי נשק נמצאו ביותר מ-50 מקומות כללו רובים ותחמושת

הופקד בעבר על הגנה על קהילות יהודיות ונעצר בחשד לטרור
משטרת גרמניה: אילוסטרציה צילום: משטרת גרמניה

שף גורמה ידוע, ושוטר לשעבר שהופקד בעבר על הגנה על קהילות יהודיות מפני פיגועי טרור הם בין הדמויות האחרונות שנקשרו לתוכנית ההפיכה שסוכלה בגרמניה, מעצרים נוספים צפויים להגיע בהמשך החקירות, כך דווח ה'גארדיאן' הבריטי.

השוטר לשעבר שהופקד בעבר על הגנה על קהילות יהודיות מפני התקפות טרור, הוא, מייקל פריטש שנעצר ליד האנובר בצפון גרמניה. פריטש, בן 58, הושעה מתפקידו בשנת 2020 ולאחר מכן פוטר, לאחר שהופיע בהפגנות שאורגנו על ידי מכחישי קורונה. מאוחר יותר הוא הפך למועמד לפרלמנט עבור המפלגה הפוליטית של תנועה המתכחשת לקורונה. הליך הערעור המשפטי שלו על פיטוריו עדיין בעיצומו.

פרטים נוספים פורסמו לאחר מבצע הלאומי הגדול ביותר אי פעם נגד קיצוניות ימנית בגרמניה, מצביעים על כך שייתכן שהחשודים עודכנו מראש על המעצרים, שבהן 3,000 שוטרים פשטו בשבוע שעבר על יותר מ-150 כתובות ברחבי גרמניה, אוסטריה ואיטליה, וביצעו 25 מעצרים.

בהמשך מספר החשודים שנעצרו עלה ל-54 עד יום שישי האחרון, כאשר צפויים מעצרים נוספים. כלי נשק נמצאו ביותר מ-50 מקומות, כולל רובים ותחמושת, כך לפי משרד המשטרה הפלילית הפדרלית. הקבוצה, בהשראת האידיאולוגיה של "רייכסבורגר", לפיה המדינה הגרמנית המודרנית אינה לגיטימית, הם תכננו להסתער על בניין הרייכסטאג ולעצור חברי פרלמנט להפיל את הממשלה והתקנת משטר בראשות, היינריך, גבר בן 71 כראש הממשלה, הגבר כונה "הנסיך".

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', בפשיטת ענק ברחבי גרמניה, נעצרו ביום רביעי האחרון מעל 50 חשודים בחברות ובתמיכה בארגון טרור. המעצרים פורסמו על ידי סוכנות התביעה הפדרלית של גרמניה ושר המשפטים הגרמני מרקו בושמן. בושמן אמר כי החקירות התנהלו נגד חברי הרשת שחשודים בטרור עם קשרים ידועים לתנועת רייכסבורגר הימנית קיצונית. לדבריו, הפשיטות בוצעו על אנשים החשודים בתכנון תקיפה טרוריסטית על מוסדות המדינה.

המעצרים נערכו ברחבי 11 מדינות פדרליות בגרמניה, לפי ההצהרה. חשודים נעצרו במדינות הגרמניות באדן-וירטמברג, בוואריה, ברלין, הסן, סקסוניה התחתונה, סקסוניה, תורינגיה וכן באוסטריה ובאיטליה.

תחמושת רובים ימין קיצוני גרמניה משטרת גרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד