כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
WhatsApp יצא/ה מהקבוצה

יש לכם קרובי משפחה באירופה? ייתכן שבקרוב לא תוכלו להתכתב איתם

הצעת חוק "הבטיחות המקוונת" שמקודמת בפרלמנט הבריטי, כוללת סמכויות שנועדו לאפשר לזרועות אכיפת החוק לגשת להודעות. בוואטסאפ הגיבו בחריפות וטענו כי "מעדיפים שהאפליקציה תיחסם"

יש לכם קרובי משפחה באירופה? ייתכן שבקרוב לא תוכלו להתכתב איתם
וואטסאפ צילום: unsplash

חברת וואטסאפ הודיעה אמש כי יש חשש כבד שתיחסם לשימוש בבריטניה כיוון שהיא מסרבת לאפשר למשטרה ול-M15 (סוכנות הביון הבריטית) גישה מהירה לתכני אפליקציית ההודעות.

וויל קתקרט, ראש וואטסאפ בחברת Meta, אמר ל"טלגרף" הבריטי שהוא מעדיף לראות את האפליקציה חסומה עבור משתמשי הסמארטפונים הבריטיים מאשר להחליש את האבטחה.

על פי הדיווח ב'כאן חדשות', הצעת חוק ״הבטיחות המקוונת״ שמקודמת כעת בפרלמנט בבריטניה, כוללת סמכויות שנועדו לאפשר לזרועות אכיפת החוק גישה להודעות מוצפנות בשירותים כמו WhatsApp. למרות שוואטסאפ מעולם לא שקלה להסיר את השירות שלה באופן יזום ממדינה כלשהיא, קתקרט אמר שהחברה לא תחליש את מנגנוני אבטחתה בתגובה לדרישת בריטניה: "המציאות היא שאנחנו מציעים מוצר גלובלי. זו תהיה החלטה קשה מאוד עבורנו לבצע שינוי שבו 100 אחוזים מהמשתמשים שלנו מתפשרים על האבטחה שלהם".

עוד דווח כי לפני מספר חודשים ביצעה וואטסאפ צעד נוסף שמטרתו להגן על פרטיות המשתמש, כאשר חשפה מאפייני פרטיות חדשים שנועדו לחזק את בטיחות המשתמש. לדברי מנכ"ל החברה מארק צוקרברג, מטרת הפיצ'רים החדשים היא להמשיך לשמור על פרטיות ואבטחה באפליקציית העברת המסרים ככל האפשר.

ואטסאפ אירופה משטרת בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד