י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
קבלת תמורה על עבירת טרור

רגע לפני שחרורו: משפחות הנרצחים הגישו נגד המחבל תלונה במשטרה

נציגי משפחות נרצחי הפיגוע בקו 37 שאירע בחיפה ב-2003 הגישו תלונה במשטרת חיפה נגד מחבל החמאס מוניר רג'בי המרצה את עונשו בכלא בגין התשלומים שהוא מקבל מהרשות הפלסטינים בתמורה למעשה הטרור שביצע

רגע לפני שחרורו: משפחות הנרצחים הגישו נגד המחבל תלונה במשטרה
הגשת התלונה צילום: באדיבות המצלם

הבוקר (ראשון) הגישו נציגי משפחות הנרצחים בפיגוע אוטובוס 37 שאירע בחיפה בחמישי למרץ 2003, תלונה במשטרת חיפה נגד מחבל החמאס מוניר רג'בי המרצה את עונשו בכלא. המשפחות הגישו נגד רג'בי תלונה על עבירה לפי סעיפים 31 ו-32 לחוק המאבק בטרור, התשע"ו על קבלת תמורה על מעשה טרור. להדגיש בסעיף 31 לחוק המאבק בטרור כתוב כי מבצע פעולה ברכוש כדי "לתגמל בעבור ביצוע של עבירת טרור חמורה" דינו מאסר עשר שנים

המחבל מוניר רג'בי היושב בכלא על חלקו בפיגוע באוטובוס קו 37 נשפט למאסר עולם (שמשמעותו 20 שנות מאסר) ככזה הוא מקבל משכורת מהרשות הפלסטינית ולכן עובר על החוק הישראלי שאוסר קבלת תמורה על עבירת טרור.

נציגי המשפחות הגישו את התלונה במשטרת חיפה ודרשו חקירה שתבדוק כמה כסף קיבל וכן דרשו שיישפט על כך לפי החוק. בנוסף הם ביקשו לבדוק האם ישנם מיופי כוח מבני משפחתו אשר מנהלים את הכסף עבורו, שיואשמו גם הם לפי סעיפי החוק של חוק הטרור.

תלונה זו היא חלק ממאבקן של המשפחות נגד מחבל החמאס שאחראי לרצח יקיריהם וילדיהם וכחלק מהמאבק שמנהלות המשפחות בימים אלה ממש למניעת חזרתו והרחקתו מחיפה לאחר סיום מאסרו.

בתוך כך חברי פורום בוחרים בחיים של המשפחות השכולות יגיעו מחר לכנסת לקדם שתי הצעות חוק המבקשות לגרש מחבלים בעלי אזרחות ישראלית שקיבלו משכורת מהרשות הפלסטינית וכן הרחקת המחבלים המשוחררים ממקום הפיגוע בדומה לסעיף ההרחקה בעבירות שונות. המשפחות מצפות להיכנס לישיבות הסיעה של מפלגות הקואליציה המסתמנת.

טרור פלסטיני תלונה במשטרה חיפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד