כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"טובות הנאה"

הוועדה דחתה בקשת מיכאלי למימון טיסה לאירוע פוליטי

יו"ר העבודה תכננה להשתתף באירוע של ארגון "ידידי ישראל", כאשר המימון של הטיסה יהיה על חשבון הארגון • ועדת ההיתרים טענה כי מדובר בטיסה לאירוע פוליטי ועל כן הבקשה נדחתה

הוועדה דחתה בקשת מיכאלי למימון טיסה לאירוע פוליטי
המראה. אילוסטרציה צילום: unsplash

יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי ביקשה לפני כחודש מוועדת ההיתרים של מבקר המדינה לאשר לה לטוס לאירוע של מפלגת הלייבור הבריטית, כך דווח ב'ישראל היום'. בין מפלגת העבודה למפלגת הלייבור מתקיימים קשרים פוליטיים.

מיכאלי תכננה להשתתף באירוע של ארגון "ידידי ישראל", כאשר המימון של הטיסה יהיה על חשבון הארגון. מיכאלי טענה כי במסגרת הנסיעה, תנאם לצד שגרירת ישראל בבריטניה, באירוע של הלייבור, ובנוסף תפגוש בכירים בקהילה היהודית. התכנון היה טיסה לשלושה ימים: 25-22 בנובמבר. 

ועדת ההיתרים של מבקר המדינה, שאמונה על האישורים לחרוג מכללי ניגודי העניינים של שרים וסגני שרים, סירבה לקבל את הבקשה. על פי טענות הוועדה, מדובר בטיסה לאירוע פוליטי שמיכאלי חפצה לנסוע אליו שלא בכובעה כשרת התחבורה, ועל כן - אין סיבה לחרוג מכללי ניגוד העניינים של שרים, שקובעים כי הם לא יכולים לקבל טובות הנאה או שכר על פעילותם, ויכולים לעסוק בפעילות פוליטית רק ללא תמורה. לדברי הוועדה, טיסה לאירוע הלייבור היא פעילות פוליטית שמיכאלי מקבלת עליו תמורה.

כמו כן, היועצת המשפטית של משרד התחבורה העבירה את חוות דעתה לבקשת המימון הזר של מיכאלי, וקבעה כי מדובר בנסיעה של מיכאלי בכובעה הפוליטי כיו"ר מפלגת העבודה, ולא בכובעה כשרת התחבורה של ישראל. עם זאת, היועמ"שית של משרד התחבורה קבעה כי השתתפותה של מיכאלי באירוע במימון זר לא נגוע בניגוד עניינים עם תפקידה המיניסטריאלי כשרת תחבורה.

לצד הבקשה של מיכאלי נמסרה לוועדה גם חוות דעתה של היועצת המשפטית של משרד התחבורה שקבעה כי מדובר בנסיעה של מיכאלי בכובעה הפוליטי כראש מפלגת העבודה. לצד האמירה הברורה כי הטיסה היא פוליטית, הבהירה היועמ"שית של משרד התחבורה כי השתתפותה של מיכאלי באירוע במימון זר לא נגוע בניגוד עניינים עם תפקידה המיניסטריאלי כשרת תחבורה.

בעקבות הסירוב, מימנה מיכאלי את הטיסה על חשבון מפלגת העבודה.

מרב מיכאלי מפלגת הלייבור מפלגת העבודה בריטניה טיסה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד