כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
ציר הרשע

הקרמלין מציע "תמיכה צבאית חסרת תקדים" לאיראן ולצפון קוריאה

פקידים בכירים בקרמלין עומדים בקשר עם איראן וצפון קוריאה ומציעים להם תמיכה "חסרת תקדים" בתמורה לקבלת טילים בליסטיים. נראה כי רוסיה מיצתה את מלאי הנשק שלה, ולכן המדינה מנסה להשיג עוד נשק שיכול לכלול מאות טילים בליסטיים

הקרמלין מציע "תמיכה צבאית חסרת תקדים" לאיראן ולצפון קוריאה
צבא רוסיה צילום: משרד ההגנה הרוסי

בכירים בקרמלין הציעו "תמיכה צבאית חסרת תקדים" למדינות השנויות במחלוקת, איראן וצפון קוריאה, בניסיון לקנות נשק מהן מתקדם. בריטניה הזהירה כי הניסיון של רוסיה לקנות את הנשק המתקדם מאיראן וצפון קוריאה, מגיע על ידי מתן תמיכה חסרת תקדים לרודנים קים ג'ונג און מצפון קוריאה, ואיברהים ראיסי, נשיא איראן.

נראה כי רוסיה התחברה עם מדינות שעשויות למכור לה נשק מתקדם, לאחר שככל הנראה מיצתה את מלאי הנשק שלה, ולכן המדינה מנסה להשיג עוד נשק שיכול לכלול מאות טילים בליסטיים. כך מדווח ה'דיילי סטאר'.

בנאום במועצת הביטחון של האו"ם בניו יורק, אמרה שגרירת בריטניה באו"ם ברברה וודוורד: "רוסיה מנסה כעת להשיג נשק נוסף, כולל מאות טילים בליסטיים, בתמורה רוסיה מציעה לאיראן תמיכה צבאית חסרת תקדים, אנחנו מודאגים מכך שרוסיה מתכוונת לספק לאיראן רכיבים צבאיים מתקדמים יותר, שיאפשרו לאיראן לחזק את יכולת הנשק שלה".

דובר המועצה לביטחון לאומי של הבית הלבן, ג'ון קירבי, הוסיף כי "קיימת דאגה אמיתית מהעמקת השותפות המתפתחת בין איראן לרוסיה". השגרירה וודוורד ציינה את החשש בבריטניה בנוגע לרוסיה "המבקשת להשיג נשק מצפון קוריאה וממדינות אחרות עם סנקציות כבדות".

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדמיר פוטין איראן צפון קוריאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד