כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"שהמדינה תשלם"

יאיר נתניהו מבקש לא לשלם מאות אלפי השקלים שחויב

נתניהו טוען שהמדינה צריכה לשלם את הסכום שבית המשפט קבע בגלל שכתב התביעה ששלח עורך וואלה! לשעבר הגיע למאבטח לשכת רוה"מ ולא הועבר ישירות אליו • הפרקליטות: "בימים הקרובים תימסר תשובת המדינה"

יאיר נתניהו מבקש לא לשלם מאות אלפי השקלים שחויב
יאיר נתניהו צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

יאיר נתניהו מבקש מפרקליטות מחוז תל אביב (אזרחי) שהמדינה תשלם את הפיצוי שהוחלט שהוא ישלם, כך דיווח יובל אראל ב-N12. בית המשפט קבע כי נתניהו צריך להעביר לעורך וואלה! לשעבר אבי אלקלעי תשלום על סך כ-400 אלף שקלים. נתניהו נדרש בעצמו לשלם את הסכום מכיוון שלא הגיש בזמן שהוקצה לו, את כתב ההגנה.

יאיר נתניהו טען כבר מההתחלה, שהוא לא קיבל את כתב התביעה ששלח אלקלעי, ולכן לא הגיש כתב הגנה. לטענתו, המדינה היא זו שצריכה לשלם את הסכום שנפסק, מכיוון שהמכתב הגיע למאבטח של לשכת ראש הממשלה ולא הועבר ישירות אליו.

בתחילת ההליך, הוצעה ליאיר נתניהו פשרה, לפיה יתאפשר לו למסור במועד מאוחר יותר כתב הגנה ויוטלו עליו הוצאות בסך 5,000 שקלים - אך הוא לא קיבל את ההצעה. לאחר סירובו, קיבל בית המשפט את התביעה ופסק כי עליו לשלם רבע מיליון שקלים. אל הרבע מיליון שקלים הצטרפו סכומים נוספים ובהם הוצאות משפט שנפסקו בעקבות דחיית ערעוריו של נתניהו.

מהפרקליטות נמסר בתגובה: "בא כוחו של יאיר נתניהו פנה לפרקליטות בבקשה לכסות את סכום הפיצויים שבית המשפט פסק נגד לקוחו בתביעת הדיבה. בהחלטה שאושרה על ידי בית המשפט העליון, נקבע כי התביעה נמסרה לו כדין. בימים הקרובים תימסר לבא כוחו של הפונה תשובת המדינה".

כזכור, בית המשפט העליון דחה בחודש שעבר את בקשת רשות הערעור שיאיר נתניהו הגיש נגד פסק הדין, שחייב אותו לשלום סכום של 250 אלף שקלים לעורך אתר "וואלה!" לשעבר, אבי אלקלעי. מיד בדחיית הערעור האחרון - נתניהו חויב על הוצאות משפט נוספות בסך של כ-150 אלף שקלים. נתניהו פנה לעליון בפעם השלישית, וזאת לאחר שבית המשפט המחוזי דחה בעבר את ערעורו. 

שופט בית המשפט העליון אלכס שטיין דחה את הבקשה, ובכך הכריע סופית שעליו לשלם לאלקלעי כמעט 400 אלף שקלים. התביעה הראשונה החלה לאחר שנתניהו כינה את עורך וואלה, "שתול של קרן וקסנר בתוך מערכת וואלה". אלקלעי הוא גם עד במשפטו של בנימין נתניהו.

יאיר נתניהו תביעת לשון הרע אבי אלקלעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד