י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

סגירת מעגל מרגשת: הנער נקרא על שמו של החייל היהודי שנהרג

סגירת מעגל מרגשת באוקראינה, בברית שהתקיימה בכפר היהודי 'אנטווקה', נער צעיר נקרא על שמו של החייל היהודי שנהרג במלחמה • האזינו לראיון עם הרב הראשי של אוקראינה

סגירת מעגל מרגשת: הנער נקרא על שמו של החייל היהודי שנהרג
הברית שהתקיימה באנטווקה צילום: באדיבות המצלם

הרב יוסי אסמן, בנו ויד ימינו של הרב הראשי לאוקראינה הרב משה ראובן אסמן, התראיין היום (ראשון) לתכנית 'חידודון' עם עמי מיימון ברדיו 'קול ברמה', שם סיפר למאזיני התכנית על ברית מילה מרגשת שהתרחשה ביום שישי בכפר היהודי 'אנטווקה'.

הרב אסמן סיפר למאזינים על סמינר יהדות לצעירים שקיימו בכפר, "בשל העובדה שצעירים רבים אינם עובדים כרגע, ניצלנו את ההזדמנות להחדיר בהם יהדות, בסמינר השתתף צעיר שלא ידע כלום על יהדותו, ולאחר שלמדנו יחד איתו את הציווי של הקב"ה לאברהם אבינו לעשות ברית מילה, אמר אותו בחור אני גם רוצה לעשות ברית".

בשל הלחימה הקשה, המוהל הראשי של אוקראינה נמצא בימים אלה בוינה, ונדרשה ממנו נסיעה דרך שלוש מדינות, ועוד נסיעה של תשע שעות ברכבת בתוך אוקראינה, על מנת להגיע לכפר היהודי. אך כששמע על רצונו של הנער הוא לא היסס ועשה את כל הנסיעה המפרכת בכדי למול את הנער.

סגירת מעגל מרגשת במיוחד שהתרחשה בקריאת השם, היא בקשתו של הנער להיקרא נתן נפתלי, על שמו של החייל היהודי בצבא אוקראינה שנהרג בקרבות יום קודם, מסירות נפשו של החייל ודבקותו בקיום תורה ומצוות גם בשדה הקרב, שבתה את ליבו של הנער, והמריצה אותו לקיים את ברית המילה, ולכן ביקש להנציח אותו ולהיקרא על שמו.

לקראת סיום הראיון שיתף הרב אסמן את המאזינים בקשיים שהם חווים שם בימים אלה בשל המשך הלחימה, "המצב לא פשוט, אין חשמל ברוב שעות היממה, קר מאוד, אבל אנחנו חזקים, יש לנו את התורה, אני מבקש מכולם שיתפללו עלינו, שתיגמר הלחימה בקרוב" סיים בנו של הרב הראשי.

מלחמת אוקראינה רוסיה ברית אוקראינה הרב משה אסמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד