י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024
"אין תרופה"

3 אושפזו לאחר שאכלו פטריות שליקטו, אחד במצב קריטי

שלושת המטיילים היו בטיול ביער שם ליקטו פטריות מסוכנות • אחד המטיילים הגיע לבית החולים לאחר שסבל מבחילות וחולשה והתמוטט בבית החולים • רופא בכיר באיכילוב: "הופתענו מהמהירות של ההתדרדרות שלו - אין תרופה"

3 אושפזו לאחר שאכלו פטריות שליקטו, אחד במצב קריטי
פטריות צילום: unsplash

בימים האחרונים אושפזו שלושה בני אדם בעקבות אכילת פטריות רעילות, מצבו של אחד מהם במצב אנוש, והוא מורדם ומונשם בעקבות פגיעה רב-מערכתית. שלושת הגברים טיילו באזור ירושלים בשבוע שעבר ואכלו מרק עם פטריות שליקטו. כעבור זמן התברר כי הפטריות היו מסוכנות.

המטייל שאושפז בבית החולים במצב קשה והורדם והונשם הוא אזרח סין, שהגיע למיון אחרי שסבל מבחילות וחולשה ביום שישי בבוקר. הוא הגיע לבית החולים מצויד בתמונת הפטרייה שאכלו, אחרי שחבריו כבר עברו טיפול רפואי. שעות אחרי שהגיע לבית החולים איכילוב שבתל אביב, הוא התמוטט. לדברי הרופא הבכיר בטיפול נמרץ איכילוב, ד"ר אנדרי נבו, הוא סובל מאי-ספיקת כליות ומפגיעה בלב, ומדובר באירוע נדיר.

המטייל התמוטט, ועבר החייאה על ידי הרופאים. לדברי ד"ר נבו, "לא נשאר לנו לעשות שום דבר מלבד לחבר אותו למכונת לב ריאה ודיאליזה". הוא הודה כי, "בעצמנו הופתענו מהמהירות של ההתדרדרות שלו. קשה להעריך את הסיכוי שלו להחלים".

בית החולים איכילוב עומד בקשר עם שני חבריו לטיול, בניסיון לאתר את בני משפחתו. הרופא הבכיר הסביר: "אין תרופה לרעלן של הפטרייה, אנחנו פשוט נותנים טיפול תומך לאיברים", הוא הדגיש: "הכי חשוב לזכור שבארץ אין לנו הרבה ניסיון עם הרעלת פטריות, כי אין לנו יערות גדולים בארץ, ולכן לא לאכול דברים שלא מכירים".

פטריות רעל בית חולים איכילוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}