כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
יגיע ל-3.5 מיליארד

הסכמי אברהם מתרחבים: ביטול של 96% מהמכסים

הסכם שותפות מקיף בין איחוד האמירויות וישראל אושר אתמול על ידי שתי הממשלות, ההסכם יבטל או יפחית מכסים על 96% מהמוצרים, ויספק דחיפה גדולה למגזרי התעשייה של שתי המדינות

הסכמי אברהם מתרחבים: ביטול של 96% מהמכסים
שר המסחר תאני בין אחמד אל זיידי צילום: באדיבות המצלם

תאני בין אחמד אל זיידי, שר המסחר של איחוד האמירויות הערביות, הודיע ​​כי הן איחוד האמירויות והן ממשלות ישראל אשררו את הסכם השותפות המקיף אשר יבטל או יפחית מכסים על 96% מהמוצרים.

לאחר הודעת השר, דוריאן ברק, מייסד מועצת העסקית של איחוד האמירויות הערביות-ישראל: "להסכם של איחוד האמירויות הערביות עם ישראל יהיו השפעות מרחיקות לכת על הסחר בין המדינות, שכבר הגיע לשיעור שנתי של כ-3 מיליארד דולר, כולל סחורות ושרות לחברות ישראליות, על ידי ביטול או הפחתת המכסים על כמעט כל המוצרים. ההסכם מתבסס על ההחלטה חסרת התקדים בקרב האמירתים והישראלים לקחת את הקשר הזה לרמות חדשות".

עוד אמר: "מועצת העסקים של איחוד האמירויות - ישראל צופה כי הסחר יגיע ל-3.5 עד 4 מיליארד דולר ב-2023, ויעלה על 5 מיליארד דולר ב-2025. איחוד האמירויות הפכה למרכז החשוב ביותר עבור עסקים ישראלים המתמקדים בשווקי המזרח התיכון, הודו ואסיה, ובמונחים כלכליים זה מייצג שינוי סיסמי במעמדה של ישראל באזור".

שר המסחר האמירתי כתב בחשבון הטוויטר שלו: "צעד מרכזי נוסף באג'נדת סחר החוץ שלנו: הסכם השותפות המקיף של איחוד האמירויות וישראל אושרר על ידי שתי הממשלות, ההסכם יבטל או יפחית מכסים על 96% מהמוצרים, ויספק דחיפה גדולה למגזרי התעשייה שלנו"

איחוד האמירויות סחר כלכלה הסכמי אברהם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד