כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
נלחמים במשטר האכזרי

דיווח: מפגינים באיראן עומדים מאחורי שריפות בבסיסים צבאיים

דיווחים באיראן על שריפות בבסיסים צבאיים ובבסיסים של כוחות הבסיג' הממומנים על דיכוי ההפגנות ברחבי איראן, השריפות פרצו ככל הנראה בהצתה מכוונת של מפגינים אנטי-ממשלתיים

דיווח: מפגינים באיראן עומדים מאחורי שריפות בבסיסים צבאיים
שריפה בבסיס צבאי בדרום מערב איראן צילום: צילום מסך

באיראן מדווחים על שריפות בבסיסים צבאיים ובבסיסים של כוחות הבסיג' של המשטר ברחבי איראן, ככל הנראה השריפות פרצו על ידי הצתה מכוונת של מפגינים אנטי-ממשלתיים, מסרטונים שפורסמו ברשתות החברתיות ביום שבת האחרון נראה שריפת ענק באחד מבסיסים של הבסיג' בעיר אהוואז, הממוקמת במחוז הדרום-מערבי של ח'וזסטן, המכונה 'בסיס אימאם חוסיין', כך דווח ערוץ הטלוויזיה Iran international.

הבסיס הוא אחד המרכזים העיקריים לארגון כוחות הביטחון ושליחתם לערים כדי לדכא את ההפגנות המתמשכות נגד המשטר האיראני, המהומות פרצו לאחר מותה של הצעירה מחסה אמיני, על ידי משטרת המוסר באמצע ספטמבר האחרון.

בנוסף יש דיווחים על תקריות דומות במספר בסיסים של הבסיג' בערים שונות, כולל שריפה שפרצה בבסיס בסיג' בצפון מחוז גילאן ושריפת בסיס של הבסיג' בעיר משהד שבצפון מזרח איראן.

בתיעוד השריפה בבסיס במשהד, מישהו נשמע מתאר את השריפה כמחאה נגד הוצאתו להורג של מוחסן שקארי, מפגין צעיר שנתלה על כך שפצע שוטר בסכין וחסם רחוב בטהראן.

שריפה נוספת פרצה בבסיס הבסיג' של אוניברסיטת שריף בטהרן בליל שבת האחרון. פקיד שעובד בבסיס, אבולפזל חג'יזדה, אמר לכתבים כי שני אנשים נכנסו לאוניברסיטה באמצע הלילה והציתו את הבסיס עם שני בקבוקים המכילים חומר דליק.

איראנים רבים תיארו את הוצאתו להורג כניסיון עקר של הרפובליקה האסלאמית להפחיד את העם שלא להשתתף בהפגנות נוספות, אך נראה כי הוצאתו להורג גרמה לאנשים להיות נחושים יותר. איראנים רבים אומרים שהם בטוחים כעת שגם אם יפסיקו את ההפגנות והשביתות, עדיין אנשים ייהרגו על ידי המשטר.

איראן הפגנות באיראן שריפות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד