כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
השוטרים הפלסטינים יצאו לשטח

מבצע חריג: פעילי חמאס אוימו ונאלצו להתחייב

המבצע המשמעותי יצא לפועל לקראת אירועי יום השנה ה-35 לארגון הטרור, במטרה להשיג יציבות ביטחונית • פעילי חמאס מרכזיים ביו"ש נחקרו ואוימו שלא לקיים צעדות תמיכה או להניף את דגלי הארגון

מבצע חריג: פעילי חמאס אוימו ונאלצו להתחייב
שוטרי הרשות הפלסטינית צילום: אדם רחמים קאטיב, פלאש 90

ביום רביעי יציין ארגון הטרור חמאס את יום השנה ה-35 לייסודו. לרגל האירוע יקיים הארגון עצרת ענק ברצועת עזה, ובנוסף תכננו ראשיו לקיים עצרות ומפגני כוח ביהודה ושומרון. אלא שהרשות הפלסטינית קיבלה החלטה לעשות ככל האפשר על מנת למנוע את העצרות ומפגני הכוח, כך דווח ב'כאן חדשות'.

גורמים ברמאללה אמרו, שבסוף השבוע האחרון, פתחו מנגנוני הביטחון הפלסטינים במבצע רחב היקף ומרוכז, במהלכו זומנו לחקירה עשרות מפעילי השטח הבולטים של חמאס מכל רחבי הגדה המערבית.

בין אלו שזומנו לחקירה נמצאים גם, ראשי חמאס בכפרים הגדולים, בעיירות ובערים הפלסטיניות. במהלך החקירה, הוזהרו ה‏פעילים שלא לקיים שום אירוע לרגל יום השנה ליסוד הארגון. בנוסף, לפעילים הועבר מסר ברור כי במידה ויוציאו לפועל מפגן תמיכה, ולו הקטן ביותר, הדבר יוביל למעצר מיידי של האחראים.

הפעילים התחייבו שלא יתלו ולא יניפו בשבוע הקרוב, דגלי חמאס. עם זאת, גורמים פלסטינים אישרו כי בתוך הקמפוסים באוניברסיטאות הפלסטיניות בגדה, הם לא ימנעו קיום עצרות.

בתוך כך, בסוף השבוע עצרו מנגנוני הביטחון הפלסטינים במחנה הפליטים עסכר בשכם, פלסטיני שהחזיק ברשותו שישה מטעני צינור, שעימם תכנן לעשות שימוש במקרה של כניסת כוחות צה"ל למחנה.

יצויין כי, מנגנוני הביטחון הפלסטינים הגבירו בחודש האחרון באופן משמעותי את אחיזתם במרחב הפלסטיני, והם מסכלים פיגועים ומבצעים מעצרים רבים, בעיקר באזורים של שכם וג'נין.  

חמאס רשות פלסטינית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד