י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ההצבעה נדחתה למחר בבוקר

האופוזיציה מתכננת פיליבסטר שיעכב את מינוי יו"ר הכנסת הזמני

האופוזיציה העתידית מתכננת פיליבסטר ממושך במליאה כדי לעכב את ההצבעה הצפויה היום על יו"ר הכנסת וזאת כדי לגרום לכך שההצבעה תיערך בשעות הלילה ואולי אף לעכב את הליך החקיקה של חוקי דרעי ובן גביר לתוך שבוע הבא | בהסכמת הצדדים, ההצבעה נדחתה למחר

האופוזיציה מתכננת פיליבסטר שיעכב את מינוי יו"ר הכנסת הזמני
במליאת הכנסת צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

בשעות הצהריים (שני) תתכנס מליאת הכנסת לדיון סוער במהלכו מבקשים בקואליציה העתידית למנות את יריב לוין ליושב ראש כנסת באופן זמני, כדי להוביל את בליץ החקיקה קודם הקמת הממשלה, לקראת פקיעת המנדט בעוד תשעה ימים. לאחר דין ודברים בין אנשי הליכוד לאנשי האופוזיציה העתידית סוכם כי ההצבעה על תפקיד יו"ר הכנסת תדחה למחר.

באופוזיציה לא מתכננים לעשות חיים קלים, יו"ר הכנסת היוצא מיקי לוי לצד חבריו לאופוזיציה מגבשים דיון פיליבסטר ממושך כדי לעכב את החלפת היו"ר ואת החקיקה שדורשים אריה דרעי, איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ'.

באופוזיציה העתידית דורשים נוכחות מלאה של חברי הכנסת שינצלו את זכות הדיבור עד תום, כמו גם השרים (שעדיין מכהנים בתפקיד בתוקף הממשלה היוצאת) אשר ינצלו את זכות הדיבור שניתנה להם ללא הגבלה כדי לעכב משמעותית את ההצבעה.

יו"ר הוועדה המסדרת ח"כ יואב קיש אמר, כי הושג סיכום בנשיאות הכנסת. עפ"י ההסכמה, ייערך דיון לתוך הלילה. מחר בשעה 09:00 יהיו סיכומים, חצי שעת סיכום לקואליציה, וחצי שעת סיכום לאופוזיציה. בשעה 10:00 בבוקר תיערך הצבעה על יו"ר הכנסת הזמני.

קיש ציין כי לפי תקנון הכנסת, אין דבר כזה יו"ר כנסת זמני. סיעת הליכוד החליטה לתמוך פה אחד במינוי של ח"כ יריב לוין לכהן כיו"ר הכנסת, לאחר שהוא התחייב שהוא יתפטר מתפקידו לאחר השבעת הממשלה. קיש הוסיף ואמר כי לדעתו, מאחר וח"כ לוין אדם הגון, אם הוא יחליט לכהן כיו"ר קבוע, הוא יחזור לסיעת הליכוד ויבקש את אמון הסיעה שנית.

בכירים בליכוד יצאו הבוקר נגד מיקי לוי, לדבריהם: "מיקי לוי ממשיך לבזות את הכנסת באופן חסר תקדים. הוא נאחז בקרנות המזבח בגלל שהוא לא מכיר בהכרעה הדמוקרטית של אזרחי ישראל. כשיריב לוין סיים את תפקידו כיו״ר כנסת הוא העביר מייד את התפקיד באופן ממלכתי. לעומתו, מיקי לוי קיבל את החתימות כבר לפני שבוע ועכשיו הוא מנסה לחטוף את ההצבעה באופן לא דמוקרטי כמו ילד קטן שמסרב להיפרד מגן השעשועים. לא היה כדבר הזה בתולדות הכנסת. אפשר רק לדמיין מה היה קורה במצב הפוך".

יושב ראש הכנסת אופוזיציה מיקי לוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד