כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
המלחמה באוקראינה

באירופה יודיעו על סנקציות נוספות נגד רוסיה ואיראן

שרי האיחוד האירופי יפגשו כדי לדון על סנקציות נוספות נגד מוסקבה וטהראן על רקע פלישת רוסיה לאוקראינה ודיכוי נגד מבקרי המשטר באיראן. האיחוד האירופי יסכים על חבילת סנקציות קשוחה נגד איראן. הם גם צפויים לבחון סנקציות נגד ארגונים על הפרת זכויות אדם באיראן ובאספקת מל"טים מטהראן לרוסיה

באירופה יודיעו על סנקציות נוספות נגד רוסיה ואיראן
מלחמת אוקראינה צילום: משרד ההגנה האוקראיני

שרי החוץ של האיחוד האירופי התכנסו היום (שני) בבריסל כדי לדון בתגובות האחרונות של הגוש למלחמה המתמשכת באוקראינה ולהפגנות באיראן. השרים צפויים לדון בשורה האחרונה של הסנקציות על רוסיה, ולהציב עוד עשרות אנשים לרשימת הסנקציות של האיחוד האירופי. הם גם צפויים לבחון סנקציות נגד ארגונים על הפרת זכויות אדם באיראן ובאספקת מל"טים מטהראן לרוסיה.

הדיונים על צעדי הענישה לא סוכמו ביום שישי האחרון, כך לפי מקורות דיפלומטיים ששוחחו עם תאגיד השידור הגרמני DW. "אנחנו הולכים לאשר חבילה קשה מאוד של סנקציות", אמר ראש מדיניות החוץ של האיחוד האירופי, ג'וזפ בורל, לפני הפגישה. בהתייחסו ספציפית לאיראן, הוסיף בורל כי הגוש "ינקוט כל פעולה שנוכל כדי לתמוך בנשים צעירות ובמפגינים שלווים".

ישנם חששות כי הונגריה עשויה לנסות לחסום כמה החלטות בגלל מחלוקת על כספי האיחוד האירופי המגיעים לבודפשט שכרגע לא משוחררים להונגריה. סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי דיפלומטים תיארו את האפשרות שממשלתו של ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן תשתמש בזה בסוג של "דיפלומטיית סחיטה".

השגרירים והשרים צפויים לדון גם על הוספה של קרן של 2 מיליארד אירו למימון רכישת נשק לאוקראינה וידונו במתקפה הרוסית על רשת האנרגיה של אוקראינה. שר החוץ האוקראיני דמיטרו קולבה אמור להצטרף לשיחות באמצעות וידאו.

איחוד אירופי מלחמת אוקראינה רוסיה סנקציות איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד