כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"ניגוד עניינים אינהרנטי"

הדרישה של 'יש עתיד' שמסכנת את השבעת דרעי לשר

ב'יש עתיד' דורשים מהיועצת המשפטית של הכנסת למנוע מארבעה חברי כנסת מהקואליציה העתידית להצביע על "חוק דרעי" מה שימנע את הרוב הנדרש להעברת החוק ויסכן את תוכניתו של דרעי להצטרף לשולחן הממשלה

הדרישה של 'יש עתיד' שמסכנת את השבעת דרעי לשר
אריה דרעי צילום: Yonatan Sindel/Flash90

במהלך השבוע צפויים בקואליציה העתידית לחוקק במסגרת בליץ החקיקה המתוכנן את דרישתו של אריה דרעי לחוקק את "חוק דרעי" שישנה את הגדרת הטלת הקלון בחוק יסוד הממשלה רק למאסר בפועל ובכך להבטיח את מקומו סביב שולחן הממשלה, אלא שדרישה של 'יש עתיד' עלולה לסכן את העברת החוק.

הצעת החוק שגיבש חבר הכנסת משה ארבל צפויה לעלות לאישור הכנסת במהלך השבוע, אלא שבמפלגת 'יש עתיד' דורשים מיועמ"שית הכנסת לקבוע כי ארבעה מחברי הקואליציה לא יוכלו להצביע על החוק מה שמסכן את העברתו.

ב'יש עתיד' טוענים בפני היועצת המשפטית של הכנסת כי ארבעה חברי כנסת מהקואליציה הנמצאים בהליכים פלילים לא יוכלו להצביע בשל ניגוד עניינים, מה שמסכן באופן מעשי את העברת החוק לאחר שלא יושג הרוב של 61 ח"כים הדרושים להעבירו, החל מקריאה ראשונה.

במכתב של 'יש עתיד' ליועמ"שית, נטען כי לחוק "השפעה ישירה על חברי כנסת נוספים המצויים בשלבים מתקדמים של הליכים פליליים המופעלים נגדם. ההצעה של אותם חברי כנסת על חוק זה משרתת את האינטרסים האישיים ובמצב כזה מתקיים ניגוד עניינים אינהרנטי, מובהק וזועק".

הדרישה היא כי חברי הכנסת בנימין נתניהו, דוד ביטן, חיים כץ ואריה דרעי, לא יוכלו להצביע, מה שיותיר את הקואליציה ברוב של 60 חכים בלבד, וכך החוק למעשה לא יקבל את הרוב הנדרש, ושמא ימנע מאריה דרעי לכהן כשר.

יש עתיד השבעת ממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד