כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
מניו יורק לקלויז

התרגשות בחסידות: הרבי ידליק במנורה של הרבי הזקן

חנוכייה עתיקה בת מאות שנים, ירושה מהאדמו"ר הזקן מסאדיגורה זצ"ל, זקנו של האדמו"ר מבאיאן הובאה לארץ בכדי שהרבי ידליק בה השנה במעמד הדלקת נרות החנוכה בהיכל הקלויז. 'בחדרי חרדים' עם הסיפור המלא של החנוכייה שמסעירה את החסידות וגורמת להתרגשות גדולה

התרגשות בחסידות: הרבי ידליק במנורה של הרבי הזקן
הרבי מבאיאן בהדלקה בחנוכייה העתיקה צילום: ארכיון

התרגשות שיא בחסידות באיאן לקראת ימי חנוכה תשפ"ג: הבוקר (שני) נחתה בישראל החנוכייה העתיקה של האדמו"ר הזקן מסאדיגורה זצ"ל. מדובר בחנוכייה שעברה בירושה ונמצאת אצל משפחתו של הרבי מבאיאן זצ"ל בארה"ב והשנה ידליק בה הרבי במעמד הגדול בירושלים.

בשנות הנון הדליק הרבי מבאיאן מספר פעמים את הנרות בחנוכייה המדוברת, מאז הדליק הרבי גם בחנוכייה של האדמו"ר רבי מרדכי שלמה מבאיאן זצ"ל.

מדובר בחנוכייה נדירה ועתיקה שהיא אחד מסמלי באיאן. החנוכייה בעלת כתר מיוחד וסגנון יוצא דופן, עברה גלגולים רבים במהלך השנים וכעת בעזרת נגידי החסידות החנוכייה הובאה לארץ הקודש.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הגבאי של האדמו"ר מבאיאן, הרה"ח ר' מרדכי דוד שנייד, הצליח במאמצים גדולים להביא את החנוכייה לארץ. את ההדלקה יעשה הרבי ביום רביעי של חנוכה בהשתתפות אלפי החסידים הנרגשים בהיכל ה'קלויז' החדש של החסידות ברחוב מלכי ישראל בירושלים.

החנוכייה המדוברת הפכה במשך השנים לארונות קודש, כסאות של אליהו ועד חפצי קודש שנעשו בתבנית החנוכייה העתיקה והמדוברת ובשל כך ההתרגשות בקרב החסידים, גדולה מאוד.

 

 

הרבי מבאיאן חנוכייה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד