ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
35 שנה להקמת חמאס

מנהיג ארגון הטרור: "הגדה חווה הסלמה בהתנגדות, ותהפוך לאש בפני הכיבוש"

סלאח זכארנה, דודה של הנערה ג'נא זכארנה שנהרגה הלילה בג'נין אמר כי המשפחה שלחה את הגופה לנתיחה שלאחר המוות כדי לוודא שאכן צה"ל הוא זה שירה עליה והוסיף כי אנשי המשטרה הפלסטינית היו בזירה ואספו ממצאים גם כן כחלק מהליך החקירה

מנהיג ארגון הטרור: "הגדה חווה הסלמה בהתנגדות, ותהפוך לאש בפני הכיבוש"
חמושים בג'נין צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

סלאח זכארנה, דודה של הנערה ג'נא זכארנה שנהרגה הלילה בג'נין, אמר ל'כאן חדשות' כי היא עלתה לגג עם כניסת הכוחות וצילמה את הצבא, כשעה לאחר מכן היא נמצאה ירויה על הגג. זכארנה הכחיש כי היו חמושים או מבוקשים בקרבתה והוסיף כי הבית עצמו גם מוגן מפני חמושים ואלו לא יכלו לירות לעברו. הוא הדגיש כי המשפחה שלחה את הגופה לנתיחה שלאחר המוות כדי לוודא שאכן צה"ל הוא זה שירה עליה והוסיף כי אנשי המשטרה הפלסטינית היו בזירה ואספו ממצאים גם כן כחלק מהליך החקירה.

מנהיג חמאס, איסמאעיל הנייה, התייחס להסלמה בשטחים ואמר כי "הגדה חווה הסלמה בהתנגדות, הגדה תהפוך לאש בפני הכיבוש, אנחנו בשלב חדש בעימותים עם האויב - יהיו בו יותר פיגועים בגדה ומחוצה לה". עוד התייחס הנייה בנאום לכבוד 35 שנה להקמת חמאס לבחירות בישראל ולממשלה שצפויה לקום ואמר כי היא מנסה להפחיד את הפלסטינים אך "כמו שקברנו ממשלות קודמות, כך גם נקבור את הממשלה הזו". הנייה התייחס גם לאירוע הספורט בקטאר ואמר כי "העמים הערבים הוכיחו במונדיאל לישראל כי היא גוף זר ואינה שכן, חבר או בעל ברית, וכי הנורמליזציה עם חלק מממשלות ערב לא יאפשרו "לעקוף" את העמים הערבים".

בתוך כך מקורות בהתנגדות הפלסטינית ברצועת עזה אמרו לעיתון "אלאח'באר" הלבנוני שהפלגים הפלסטינים העלו את רמת הכוננות על רקע ההודעה של צה"ל שהוא פתח אמש בתרגיל־פתע, "חורף־חם שתיים", לשיפור מוּכנוּת יחידות הצבא ללחימה בזירה הצפונית. בעיתון דווח שהעלאת רמת הכוננות בפלגים הפלסטינים באה גם על רקע הצהרות שר הביטחון בני גנץ בסוף השבוע שעבר כי הורה לצה"ל להערך לארוע שיוביל להסלמה.

 

 

טרור פלסטיני חמאס איסמעיל הנייה ג'נין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד