כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
במסגרת חילופי השבויים

מייק פנס על שחרור סוחר הנשק הרוסי: "הסכם גרוע"

סגן הנשיא לשעבר מייק פנס תקף את ההחלטה השנויה במחלוקת של ממשל ביידן להחזיר לארה"ב את הספורטאית בריטני גרינר, תמורת סוחר הנשק הרוסי ויקטור בוט, מקורבו של פוטין. גם הנשיא לשעבר טראמפ תקף את חילופי האסירים: "לא הייתי עושה את ההסכם"

מייק פנס על שחרור סוחר הנשק הרוסי: "הסכם גרוע"
טראמפ ופנס בימים כתיקונם צילום: מתוך הטוויטר של פנס

סגן הנשיא לשעבר מייק פנס תקף את חילופי השבויים שהוביל הנשיא ביידן עם רוסיה לשחרורה של הספורטאית האמריקאית בריטני גרינר, שנעצרה לפני 10 חודשים בשל הכנסת סמים לתוך רוסיה. פנס אמר כי במהלך כהונתו בממשל טראמפ, הם לא עסקו ב"הסכם לא אחיד".

"אתם צריכים להבין, אנחנו כל הזמן עובדים כדי להחזיר את האמריקאים הביתה מהשבי, אבל מה שעשינו בממשל טראמפ-פנס, היה לשחרר את הדיפלומטים שלנו ולהשתמש בכוח הכלכלי של ארצות הברית כדי להבטיח את חירותם של אותם אמריקאים", אמר פנס. הוא גם הזכיר את השחרור ב-2018 של כומר אמריקאי מטורקיה וחטופים בצפון קוריאה.

גרינר נעצרה ברוסיה בפברואר האחרון לאחר שהביאה קנאביס דרך שדה התעופה במוסקבה. ביום חמישי האחרון, כמעט 10 חודשים לאחר מכן, שוחררה גרינר ממושבת עונשין רוסית כחלק מחילופי שבויים עבור סוחר הנשק הרוסי המורשע ויקטור בוט שישב בכלא בארה"ב 10 שנים כשנשארו לו עוד 14 שנה. "לשחרר סוחר נשק מסוכן בזמן שבו רוסיה במלחמה הבלתי מתקבלת על הדעת באוקראינה, אני חושב שזה מצער ולא מומלץ", הוסיף פנס, והדגיש כי הוא שמח שגרינר חזרה הביתה למשפחתה.

גם הנשיא לשעבר טראמפ תקף את חילופי האסירים. "לא הייתי עושה את ההסכם עבור מאה אנשים בתמורה למישהו שהרג מספר לא ידוע של אנשים עם עסקאות הנשק שלו".

דונלד טראמפ מייק פנס רוסיה חילופי שבויים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד