ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
כדי למשוך השקעות חוץ

מצרים תקים פורום עסקי משותף עם האיחוד האירופי

בכירים ממצרים והאיחוד האירופי מקדמים תוכניות להקמת פורום עסקי משותף שמטרתו למשוך השקעות אירופיות מוגברות במדינה הצפון אפריקאית. מאמצים להמריץ מחדש את המגזר הפרטי המצרי בעקבות מגיפת הקורונה והסכסוך הרוסי-אוקראיני המתמשך

מצרים תקים פורום עסקי משותף עם האיחוד האירופי
מתחילים חומש שמות. הפרמידות במצרים צילום: unsplash

שר המסחר והתעשייה המצרי, אחמד סמיר, קיים לאחרונה שיחות עם שליח האיחוד האירופי לקהיר, כריסטיאן ברגר, על דרכים להגביר את שיתוף הפעולה הכלכלי. בכירים ממצרים והאיחוד האירופי אמורים להמשיך לקדם תוכניות להקמת פורום עסקי משותף שמטרתו למשוך השקעות אירופיות מוגברות במדינה הצפון אפריקאית.

בהצהרה משרד המסחר מסר כי שני הצדדים הסכימו לעבוד יחד על קידום הזדמנויות השקעה עבור חברות אירופיות במצרים יחד עם חבילות תמריצים נלוות המוצעות על ידי ממשלת מצרים. השר המצרי ציין כי באמצעות הסכם הסחר החופשי היבשתי של אפריקה, מצרים מחפשת להפוך למרכז לייצור מוצרים אירופיים ולצינור לשווקים באפריקה.

הוא הוסיף כי שיתוף הפעולה עם האיחוד האירופי מתבקש גם כחלק מהאסטרטגיה שהושקה לאחרונה של מצרים לפיתוח תעשיית הרכב שלה, במיוחד מכוניות חשמליות. בנוסף, נדונו בפגישה המאמצים להמריץ מחדש את המגזר הפרטי המצרי בעקבות מגיפת הקורונה והסכסוך הרוסי-אוקראיני המתמשך.

ברגר אמר כי האיחוד האירופי מעוניין לחזק את היחסים הכלכליים והפוליטיים שלו עם מצרים, מדינה שנחשבת לאחת משותפותיה המרכזיות באזור, במיוחד את תפקידה של מצרים כחולייה חשובה בשרשרת האספקה ​​האזורית.

האיחוד האירופי "שיבח את עבודתה של מצרים לקדם את הסביבה העסקית שלה, ולהגביר את המעורבות של המגזר הפרטי בכלכלה", אמר ברגר, האיחוד האירופי רוצה להמשיך ולפתח את שיתוף הפעולה שלו עם מצרים כדי לעזור לה להפוך למרכז לתעשיות חיסונים באפריקה, ולהגדיל את מגזר האנרגיה המתחדשת שלו.

בספטמבר האחרון אמר סמיר כי היקף חילופי הסחר בין מצרים לאיחוד האירופי בשנה שעברה היה שווה כ-29.6 מיליארד דולר, בהשוואה לכ-23.8 מיליארד דולר ב-2020, עלייה של 24.5%. הוא ציין כי האיחוד האירופי הוא השוק השני בגודלו בעולם ליצוא מצרי, והוסיף כי ממשלת מצרים שמה לה למטרה לאמץ טכנולוגיות תעשייתיות אירופאיות מתקדמות

האיחוד האירופי מצרים אפריקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד