כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"נקלענו למצב חדש"

האם בנט ולפיד לא יזכו להטבות של ראש ממשלה לשעבר?

ח"כ מהליכוד מבקש לקבוע בחקיקה, כי ראש ממשלה לשעבר ויו"ר כנסת אשר כיהנו תקופה הקצרה מ-24 חודשים לא יהיו זכאים לכל זכות, שירות, תשלום או טובת הנאה בקשר למעמדם לשעבר | ההצעה מבקשת למנוע את ההטבות הללו מראשי הממשלה בנט ולפיד שכיהנו תקופה קצרה מאוד 

האם בנט ולפיד לא יזכו להטבות של ראש ממשלה לשעבר?
בנט ולפיד בכנסת צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

האם בנט ולפיד לא יזכו לקבורה בחלקת גדולי האומה, מקום מכובד השמור לראשי ממשלה, נשיאים וליושבי ראש כנסת? ח"כ ניסים ואטורי מ'הליכוד' מבקש לעשות סדר בעניין.

הצעת החוק שהגיש ואטורי נועדה למנוע מראש ממשלת המעבר יאיר לפיד וראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט שלל הטבות להן זוכים ראשי ממשלה לשעבר. על פי הצעת החוק שהוא מקדם, ראש ממשלה שכיהן בתפקיד פחות משנתיים, לא יהיה זכאי לכל הטבה או זכות, המגיעות בחוק לראשי ממשלה לשעבר.

החוק קובע כיום כי ראשי הממשלה ויו"ר כנסת לשעבר זכאים לזכויות שונות מכח הדין והנוהג. כך למשל פקודת מס הכנסה קובעת כי "תשלומים, שירותים, וטובות הנאה המשתלמים או הניתנים מאוצר המדינה לראש הממשלה או לראש הממשלה לשעבר או לשאירו בקשר למילוי תפקידו כראש ממשלה למעט משכורת וקצבה-פטורים ממס. תקנון הכנסת קובע בסעיף 24 ב' כי אם נפטר ראש הממשלה לשעבר תקיים הכנסת ישיבה לזכרו ותכבד את זכרו בקימה; זכאות לאבטחה לפי קביעת גורמי הביטחון המוסמכים; קבורה בחלקת גדולי האומה בהר הרצל, ועוד.

בדברי ההסבר להצעת החוק כותב ח"כ ואטורי מ'הליכוד': "לאחרונה נקלענו למצב חדש שבו תפקיד ראש הממשלה הפך לנושא לסחיטה פוליטית, ולו עבור כהונה לזמן קצר, כדי לזכות לתהילת עולם בהמשך ואפילו לזכות ולהיקבר בחלקת גדולי האומה. כדי למנוע מצב זה, מוצע לקבוע בחקיקה, כי ראש ממשלה לשעבר ויו"ר כנסת אשר כיהנו תקופה הקצרה מ- 24 חודשים לא יהיו זכאים לכל זכות, שירות, תשלום או טובת הנאה בקשר למעמדם לשעבר".

נפתלי בנט יאיר לפיד הטבות ניסים ואטורי הצעת חוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד