כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
"נגועה בשחיתות"

דרישה להקפיא את הוועדה האירופית שיזמה הצבעה נגד ישראל

טובלים ושרץ בידם: חברי הוועדה, החשודים בפרשיית השחיתות שנחשפה השבוע, הם גם יוזמי הדיון היום בסכסוך הישראלי־פלשתיני. פעיל בפרלמנט האירופי: "הצעד הנכון הוא הקפאה של כל פעילות הוועדה"

דרישה להקפיא את הוועדה האירופית שיזמה הצבעה נגד ישראל
בניין האיחוד האירופי צילום: Pixabay

פרלמנט האיחוד האירופי אמור לאמץ היום (שלישי) או מחר החלטה בעייתית לישראל בנושא "הסכסוך הישראלי־פלשתיני", אך גורם מעורה מאחורי הקלעים אמר ל"ישראל היום" כי פרשיית השחיתות שנחשפה בפרלמנט מעלה תהיות אם ראוי בתזמון הנוכחי לדון ולהצביע על ההחלטה, כך מדווח אריאל כהנא ב'ישראל היום'.

לדבריו, "הוועדה לזכויות אדם, שעומדת במרכז פרשיית השחיתות החמורה, היא שיזמה את ההצבעה הנוגעת לישראל. בהתחשב בכך, נשאלת השאלה אם לא ראוי להקפיא את כלל ההחלטות של הוועדה עד שתתבהר התמונה".

ההצעה הטובה ביותר, מטעם מפלגות הימין, מגנה את הטרור הפלשתיני וקוראת להפסקתו. הצעות אחרות קוראות לישראל לא להכשיר את ההתיישבות הצעירה, מותחות ביקורת על הסכמי אברהם ויוצאות נגד הגדרת האנטישמיות של הברית הבינלאומית לשימור זכר השואה (IHRA).

הדיון בסוגיה הישראלית־פלשתינית מגיע בעיצומה של פרשיית השחיתות שמטלטלת את מוסדות האיחוד האירופי, ובמרכזה הוועדה לזכויות אדם. על פי החשד, קטאר העבירה כסף רב ומתנות לבכירים בפרלמנט האירופי, כדי למנוע החלטות בעייתיות עבורה ולקדם החלטות שנוחות לה.

הבולטת שבהם, שגם נעצרה בחשד לקבלת שוחד, היא סגנית נשיא הפרלמנט, היוונייה אווה קאילי החברה בסיעה הסוציאליסטית. עם החשודים האחרים נמנים גם עוזריה של יו"ר הוועדה לזכויות אדם, מריה ארנה מהסוציאליסטים, שיזמה את הדיון הנוגע לישראל. ארנה השעתה את עצמה זמנית מהתפקיד, אך עבודת הוועדה נמשכת בלא שמונה לה מחליף.

אמש החלו מגעים בין הקבוצות המרכיבות את הפרלמנט במטרה להגיע לנוסח מוסכם. כל הטיוטות שהוגשו אינן נוחות לישראל, חלקן עוינות באופן ממשי, ובכולן נקראים הצדדים לאמץ את רעיון "שתי מדינות לשני עמים".

 

איחוד אירופי שחיתות קטאר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד