ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
המודיעין הבריטי מעריך

רוסיה לא צפויה לרשום התקדמות באוקראינה בחודשים הקרובים

היום תתכנס בצרפת ועידה בינלאומית לעזרה וסיוע לאוקראינה, כשבשלב הראשון ייעשה מאמץ לשקם את תשתית החשמל שנפגעה במתקפות הרוסיות. המודיעין הבריטי מעריך כי רוסיה לא צפויה לרשום התקדמות באוקראינה בחודשים הקרובים

רוסיה לא צפויה לרשום התקדמות באוקראינה בחודשים הקרובים
המלחמה באוקראינה צילום: משרד ההגנה האוקראיני

דו"ח של המודיעין הבריטי שהתפרסם אתמול (שני), מעריך כי רוסיה אינה צפויה להתקדם בשדה הקרב האוקראיני במהלך החודשים הקרובים. זאת, בניגוד להצהרות של דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב שאמר לפני ימים אחדים כי מטרות המבצע לא השתנו, ושרוסיה תמשיך לחתור ל'שחרור' המחוזות בדרום מזרח אוקראינה, מהשליטה של "המשטר הפשיסטי והנאצי" של ולודימיר זלנסקי ומדינות המערב.

כמו כן, העובדה שבאוקראינה שוררת טמפרטורה נמוכה במיוחד, אמורה לכאורה לשחק לטובתה של רוסיה שיכולה להניע את כלי השריון שלה גם בשדות הקפואים בלי חשש של התחפרות בבוץ, תוך ניצול העובדה שאוקראינה נמצאת בעמדת מגננה לנוכח התקיפות הרבות על מערכת החשמל שלה, שהותירו את אזרחיה חשופים למפגעי הקור ואת חייליה בעמדה נחותה יותר, כשהם סובלים ממחסור בחשמל, פגיעה בתקשורת וכל ההשלכות של ההשבתה של מערך החשמל באוקראינה.

ההערכה הבריטית היא שרוסיה רחוקה מאוד מהיכולת לגבש כוח צבאי חזק מספיק כדי לפרוץ שוב לאזורים שכבר שוחררו מידיה. הבריטים לא שוללים את האפשרות שרוסיה אכן תצליח לגבש כוח שכזה, אבל להערכתם הדבר ייקח לכל הפחות מספר חודשים.

בתוך כך קראה ממשלת אוקראינה לאזרחיה להיערך לחורף בתנאים קשים, כשמערך החשמל עובד בימים אלו בהספק של ארבעים אחוזים בלבד, וייתכן שהמצב יהיה קשה עוד יותר, ככל שהמתקפה הרוסית הממוקדת על תשתיות החשמל תימשך בשבועות הקרובים.

אתמול שוחח זלנסקי עם מספר מנהיגים מהעולם, בהם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ונשיא צרפת עמנואל מקרון. בשיחה עם ביידן אמר זלנסקי כי הוא מעריך מאוד את הסיוע הבלתי פוסק של ארה"ב לאוקראינה, הן מההיבט הצבאי והן במאמץ לשמר את הפעילות של רשת החשמל האוקראינית. בשיחתו עם מקרון אמר הנשיא האוקראיני שהוא אסיר תודה על היוזמה הצרפתית של כינוס ועידת שלום שתתכנס מחר בפריז, ובמהלכה ידונו מנהיגי מדינות שונות בדרכים לסייע לאוקראינה, וכן בניסיון לחתור להסכם שלום בר קיימא בין הצדדים, כדי להביא לסיום המלחמה.

מקרון הוסיף כי המשימה הראשונה של הוועידה הבינלאומית מחר, תהיה להגיש לאוקראינה סיוע מהיר ככל האפשר, על מנת לחדש את פעילותה של רשת החשמל במדינה. בשבועות האחרונים דווח על יוזמה נרחבת באירופה, לגיוס גנרטורים רבים ככל האפשר, במטרה לצייד את אוקראינה בגנרטורים שיספקו חשמל למבני ציבור, בתי חולים, בתי ספר, וכן תחנות עזרה וסיוע לאזרחים שיוכלו להטעין בהן את הטלפונים ואת המחשבים הניידים, וכן לקבל מיילים ולשלוח הודעות או לשוחח עם חברים ובני משפחה.

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין חיילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד