כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
המלחמה והכשלון

פוטין ביטל את מסיבת עיתונאים המסורתית

על רקע המלחמה המקרטעת של רוסיה באוקראינה, הקרמלין הודיע שהאירוע המסורתי של מסיבת עיתונאים שמתקיימת מדי סוף שנה, לא תתקיים השנה. כמו כן, לא תהיה קבלת פנים לשנה החדשה בקרמלין

פוטין ביטל את מסיבת עיתונאים המסורתית
הנשיא פוטין בנאום הסיפוח צילום: צילום מסך ערוץ RTVE

ולדימיר פוטין לא יקיים מסיבת עיתונאים לסוף שנה לראשונה מזה עשור לפחות, מתנגדיו של פוטין רואים זאת כהחלטה עקב מלחמתו הכושלת באוקראינה. מסיבות העיתונאים הללו הן באופן מסורתי הזדמנות לנשיא רוסיה לשפר את תדמיתו, ומאפשר לו לגלם את הפופוליזם שלו בטלוויזיה הלאומית במהלך חודש דצמבר.

אך אתמול (שני) הודיע ​​הקרמלין כי לא יקיים את מסיבת העיתונאים השנה. כמו כן, לא תהיה קבלת פנים לשנה החדשה בקרמלין, כך אמרו גורמים רשמיים. ה'גארדיאן' מדווח, כי ההחלטה הושפעה ככל הנראה מחוסר רצון לחגוג, כי המלחמה של רוסיה באוקראינה לא עובדת כמתוכנן.

בשנים קודמות, פוטין הקדיש חלק ניכר מהאירוע לענות לשאלות של עיתונאים מקומיים מעריצים, תוך שהוא מוודא שאין שאלות מביכות מתקשורת זרה, מה שמאפשר לממשל שלו להתפאר בשקיפות שלו.

פוטין הפך מרוחק הרבה יותר מאז תחילת מגפת הקורונה וכעת המלחמה ההרסנית נגד אוקראינה, שהובילה את הקרמלין לבידוד בינלאומי והביאה לדיכוי כמעט מוחלט נגד קולות מתנגדים בבית. פוטין נעלם מהציבור במשך כמה ימים בכל פעם, מה שהוביל לבדיחות שהמנהיג הרוסי מסתתר ב"בונקר".

טטיאנה סטנובאיה, המייסדת של חברת הניתוח הפוליטי R.Politik, כתבה שפוטין צפוי לראות באירוע בזבוז זמן השנה. "אני לא חושבת שלפוטין אין מה להגיד, במיוחד שהוא אמר כל כך הרבה לאחרונה", אמרה. "סביר להניח שאין לו חוסר רצון פסיכולוגי 'להסביר את עצמו', לענות על שאלות משעממות ושגרתיות, לבזבז זמן על הכנות, לשחק את התפקיד של האיש האדיב וכדומה".

ולדימיר פוטין מלחמת אוקראינה רוסיה שנה חדשה מסיבת עיתונאים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד