כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
במשך 3 שנים

"עבירות מס חמורות": הקבלן נתפס בעבירות של מיליונים

במשך תקופה של כ-3 שנים, הוציא חשבוניות מהחברות בהן שלט לחברות שבבעלותו וכלל אותן בדיווחיו למע"מ, מבלי שבוצעו או מבלי שהייתה כוונה לבצע את העסקאות המתוארות בהן

"עבירות מס חמורות": הקבלן נתפס בעבירות של מיליונים
אילוסטרציה צילום: pixabay

כתב אישום שהגישה רשות המסים לבית משפט השלום בכפר סבא, מאשים את עבד אל קאדר חאג' יחיא, המנהל והבעלים של חברות הבנייה "י. אשדר תשתיות בע"מ" ו"ש. ד.י תשתיות ובנייה", בעבירות מס חמורות. 

על פי כתב אישום, יחיא שלט במספר חברות, על אף שלא הוגדר כבעלים הרשום שלהן. במשך תקופה של כ-3 שנים, הוציא חשבוניות מהחברות בהן שלט לחברות שבבעלותו וכלל אותן בדיווחיו למע"מ, מבלי שבוצעו או מבלי שהייתה כוונה לבצע את העסקאות המתוארות בהן. 

את החשבוניות הכוזבות כלל הנאשם בדיווחיו התקופתיים למע"מ, על אף שהעסקאות המתוארות בהן לא בוצעו, על מנת להפחית את חבותו במס וניכה בדיווחיו את מס התשומות הגלום בהן בסכום של למעלה מ-1.4 מיליון ₪, מבלי שהיה לו מסמך כדין לגביהן.

בנוסף לאלו, השמיט הנאשם עסקאות שביצעה החברה שלו בסכום כולל של כ-16 מיליון ₪ ולא דיווח עליהן בדיווחיו התקופתיים למע"מ, ובכך השתמט מתשלום מס העסקאות הנובע מהן בסך של כ-2.4 מיליון ₪.

כתב האישום הוגש ע"י עו"ד עדי מויאל מהיחידה המשפטית מחוז מרכז ברשות המסים בעקבות חקירה שניהלה יחידת חקירות מכס ומע"מ תל אביב, והוא מייחס ליחיא עבירות של שימוש במרמה או בתחבולה על מנת להשתמט או להתחמק מתשלום מס, ניכוי מס תשומות ללא מסמך כדין והכנה או ניהול של פנקסי חשבונות כוזבים. 

 

עבירות מס קבלן רשות המסים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד