כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
לא רוצים פשרות

מוסקבה דחתה את הצעת השלום האוקראינית

רוסיה סרבה לקבל את הצעת השלום האוקריאנית, והודיעה כי קייב צריכה להכיר ב"מציאות" ולקבל את האזורים המסופחים כשטחים חדשים של רוסיה. דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב אמר כי ארבעת האזורים 'המסופחים' הם כעת 'נתינים' של מוסקבה

מוסקבה דחתה את הצעת השלום האוקראינית
הנשיא זלנסקי בחרסון המשוחררת צילום: לשכת נשיא אוקראינה

רוסיה דחתה הצעת שלום אוקראינית ואמרה כי קייב צריכה להכיר ב"מציאות" הטריטוריאלית החדשה שלה.

וולודימיר זלנסקי הגיש את התנאים שלו להפסקת המלחמה שיבטיחו את יציאת החיילים הרוסים מארצו. אבל דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב אמר שאוקראינה צריכה לקבל את העובדה של סיפוח ארבעה אזורים, שהם כעת "נתינים חדשים" של מוסקבה. פוטין סיפח את האזורים דונייצק, לוהנסק, זפוריז'יה וחרסון בספטמבר, אך רוב מדינות האו"ם גינו את המהלך כלא חוקי.

פסקוב הגיב לבקשה של זלנסקי ממנהיגי אירופה לקבל ציוד צבאי נוסף, תמיכה ביציבות פיננסית, וגיבוי לפתרון שלום שיתחיל בהסגת כוחות רוסיה מאוקראינה. "אלה שלושה צעדים לקראת המשך פעולות האיבה", אמר פסקוב, "הצד האוקראיני צריך לקחת בחשבון את המציאות שהתפתחה בתקופה זו", הוסיף כשנשאל על נסיגת הכוחות הרוסיים.

אוקראינה דורשת שרוסיה תעצור את התקפותיה ותיסוג מכל השטח שכבשה, זלנסקי הפציר במנהיגי אירופה ביום שני לתמוך ברעיון שלו לכנס ועידת שלום עולמית מיוחדת. הפסגה תתמקד ביישום תוכנית השלום בת 10 הנקודות של קייב שמתעקשת, בין היתר, על נסיגת כל חיילי רוסיה מאוקראינה וללא וויתורים טריטוריאליים מצד קייב. "לא משנה מה התוקפן מתכוון לעשות, כשהעולם באמת מאוחד, זה העולם, לא התוקפן הוא שקובע איך האירועים מתפתחים", אמר זלנסקי.

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר זלנסקי ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד