כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
הסוכן הסמוי סיכל את הרצח

כך סוכל ניסיון התנקשות בחיי בכירים אמריקאים וישראלים בחו"ל

אנשי משמרות המהפכה שתכננו להתנקש בחייהם של ג'ון בולטון ומייק פומפאו נחשפו אתמול. הקבוצה גם עמדה מאחורי תיכנון פיגוע בישראלים בקולומביה וגאורגיה. ג'ון בולטון, היועץ לביטחון לאומי לשעבר של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, היה אמור להיהרג תמורת 300 אלף דולר

כך סוכל ניסיון התנקשות בחיי בכירים אמריקאים וישראלים בחו"ל
ג'ון בולטון במצודת דוד צילום: Noam Revkin Fenton\Flash90

זהותם של חברי צוות ההתנקשות של משמרות המהפכה, שתכננו להתנקש בשר החוץ לשעבר מייק פומפאו, והיועץ לביטחון לאומי לשעבר ג'ון בולטון, נחשפה על ידי ערוץ הטלוויזיה Iran international.

ב-16 בינואר 2022, הגיע לנמל התעופה רונלד רייגן בארה"ב, אדם מיוחד שרנדי בק הסוכן המיוחד של שירות הביון הפדרלי האמריקאי כינה אותו 'מקור אנושי חסוי'.

הוא נסע לבירה האמריקאית כדי לבצע תוכנית התנקשות בפקודה שהגיעה מטהראן. שמו של יעד ההתנקשות היה "בהנם", שהיה אמור להירצח בזמן הליכה בפארק. אבל "בהנם" אינו איראני, גם שמו האמיתי אינו בהנם, הוא היה ג'ון בולטון, היועץ לביטחון לאומי של הנשיא לשעבר של דונלד טראמפ, שהיה אמור להיהרג תמורת 300 אלף דולר על פי התוכנית של יחידה 840 של משמרות המהפכה.

ערוץ "איראן אינטרנשיונל" חשף את זהותם של מבצעי ההתנקשות הזו, שהיו אמורים גם להתנקש בחייו של מייק פומפאו. מפעיל השטח של המבצע הזה, ששכר שכירי חרב מאמריקה, הוא שהראם פורספי. האדם שה-FBI פרסם את תמונתו כחשוד בן 46, חבר בכוח קודס של משמרות המהפכה האסלאמית תחת השם הבדוי מהדי רזאי.

שהראם פורספי

באוגוסט שעבר הוא הואשם רשמית בתכנון להתנקש בחייו של ג'ון בולטון ומייק פומפאו. אחרי שה-FBI עקב אחריו מלפני שנה וחצי וגילה ששהראם פורספי מצא אדם באמריקה באחת הרשתות החברתיות, וביקש ממנו לצלם את ג'ון בולטון תמורת 5-10 אלף דולר.

אבל מהר מאוד חבר משמרות המהפכה הגיע לנקודה האמיתית ובקש מאותו אדם גם להרוג את בולטון תמורת 300,000 דולר. שהראם פורספי הבטיח מיליון דולר למחבל בפרויקט השני, לחסל את שר החוץ של ארה"ב לשעבר מייק פומפאו. הוא הבטיח שהוא ישלם לו באמצעות מטבע דיגיטלי, אבל לאחר שהעבודה תסתיים, והוא יראה תמונה של גופתו של ג'ון בולטון.

פורספי אמר שעדיף לבצע את ההתנקשות לפני יום השנה השני לחיסולו של קאסם סולימאני, מפקד כוח קודס לשעבר של משמרות המהפכה שארה"ב חיסלה. ה'מקור האנושי החסוי' דחה את ההתנקשות מסיבות שונות. הוא גם נסע לוושינגטון, אבל הוא אמר שג'ון בולטון נסע משם.

מוחמד רזא אנסארי, ראש הצוות

מוחמד רזא אנסארי, שהיה מתוסכל, ביקש ממנו ללכת לנושא השני, כלומר, למייק פומפאו, בסופו של דבר לא בולטון ולא פומפאו נרצחו. כי המקור החסוי של מי שעמד לבצע את ההתנקשות היה מודיע של ה-FBI בעצמו.

שהראם פורספי הוא רק אחד ממרכיבי המפתח של משמרות המהפכה לביצוע טרור באדמת אמריקה. מנהיג הקבוצה זו הוא מוחמד רזא אנסארי, אחד ממפקדי יחידת כוח קודס 840 של משמרות המהפכה המוצבים בסוריה, מוחמד חוסיין שמרדיזאדה, מפקד המודיעין של מחוז סבר 121, של כוח קודס בטהרן, הוא חבר נוסף בקבוצה זו. ועוד חבר בשם אבולפזל עליזאדה, היחידה ה-840 של משמרות המהפכה המבצעת חיסולים חוצי גבולות של האירגון, ניסו להשתמש באדם שאינו איראני בפעולת החיסול של בולטון ופומפאו, כדי שחלקה של איראן לא תיחשף. אבל אותו אדם לא איראני, היה מודיע של ה-FBI. אותה הנהגת השטח של מבצע הטרור באמריקה שנכשל, הייתה אמורה לבצע תוכנית חיסול של אזרחים ישראלים בקולומביה ובגרוזיה, שנכשלה.

מוחמד חוסיין שאמורדיזאדה

מייק פומפאו איראן ארה"ב ג'ון בולטון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד