י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
המטבח נסגר

הרעלת המזון במוסד לחוסים: אלו תוצאות הבדיקה

בבדיקות דגימות המזון שהוגש במוסד בכפר סבא נמצאו רמות נמוכות של חיידקי קלוסטרידיום בסלט ושל החיידק אי קולי במרק. רמות אלה אינן גורמות לתחלואה, אך מעידות על התנהלות תברואית ירודה של המוסד

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: unsplash

בעקבות האירוע שדווח למשרד הבריאות ביום חמישי האחרון, אודות 36 חוסים במוסד דרור בכפר סבא, שסבלו מתחלואת מעיים, בוצעה כבר באותו היום ביקורת תברואתית והחלה חקירה אפידמיולוגית, ע"י מחוז מרכז של משרד הבריאות, למציאת מקור התחלואה. בעת הביקורת נלקחו למעבדת משרד הבריאות 21 דגימות מזון מארוחות בוקר וערב שהוגשו במוסד בשלושת הימים טרם האירוע.

בבדיקות דגימות המזון שהוגש במוסד נמצאו רמות נמוכות של חיידקי קלוסטרידיום בסלט ושל החיידק אי קולי במרק. רמות אלה אינן גורמות לתחלואה, אך מעידות על התנהלות תברואית ירודה של המוסד.

בביקורת נמצאו ליקויים במטבח, ובכללם:

אי הקפדה על ניקיון בחלק מהמכשירים והמקומות במטבח.

חוסר הקפדה על הפרדה בין מזון גולמי למזון מוכן לבישול ולמאכל.

לא מתבצעת בדיקה של טמפרטורת מוצרי המזון בעת קבלתם ולא מתבצעת בקרת טמפרטורות בעת הוצאת המזון מהמטבח.

נמצאו במחסן מוצרי מזון פגי תוקף כמו תה, תבלינים, ו-2 גלונים של זיתים בשימורים.

בשיחה עם מנהל המעון נמצא שהמטבח בתהליכי שדרוג ותיקון ליקויים, בהתאם לתוכנית שאושרה לפני כחודש.

לנוכח הממצאים והתחלואה הורה כאמור משרד הבריאות לסגור את המטבח לבישול והכנת סלטים עד לתיקון הליקויים וביקורת חוזרת. ניתנה למוסד אפשרות להגשת ארוחת ערב ובוקר ממוצרי חלב וטונה משימורים והוחלט כי ארוחת צהרים תסופק ע"י גורם חיצוני.

על המוסד לתקן את הליקויים ולפעול בהתאם להנחיות כמו כן, נדרש ליווי תברואי שוטף במטבח עד אשר יתוקנו הליקויים התפעוליים ובהתאמת התוכנית השיפוץ בהתאם לחוות דעת של לשכת הבריאות.

בהנחיית משרד הרווחה שכר המעון טכנולוג מזון לטיפול בפערים שנמצאו על ידי משרד הבריאות. צוות מקצועי מטעם משרד הרווחה והביטחון החברתי כבר ביקר השבוע במעון וצוות מיוחד המונה מומחה בריאות הסביבה, תזונאית ומפקחת ילוו את הנהלת המעון והצוות המקצועי במהלך יישום התכנית לשדרוג המטבח בהתאם להנחיות של משרד הבריאות.

כפר סבא ליקויים חיידק משרד הבריאות מזון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד