י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
עקבו בחשאי אחר פלסטינים

טורקיה: 44 עצורים בחשד לקשר עם המוסד

משטרת איסטנבול וסוכנויות המודיעין עצרו 44 אזרחים החשודים בהדלפת מידע על פלסטינים במדינה למוסד. החשודים, הנחשבים כקשורים לשירות הביון הלאומי של ישראל, המוסד, עקבו בחשאי אחר אזרחים פלסטינים, מוסדות וארגונים לא ממשלתיים בטורקיה

טורקיה: 44 עצורים בחשד לקשר עם המוסד
משטרת טורקיה: אילוסטרציה צילום: משטרת טורקיה

ארגון הביון הטורקי ומנהלת סניף המודיעין הביטחוני של איסטנבול ויחידת המשטרה למלחמה בטרור ערכו מבצע גדול בהוראת משרד התובע הכללי של איסטנבול, במהלכו נעצרו 44 חשודים בקשר לשירות הביון הלאומי של ישראל, המוסד. לפי הדיווח, החשודים עקבו בחשאי אחר אזרחים פלסטינים, מוסדות וארגונים לא ממשלתיים בטורקיה בתמורה לכסף. במסגרת הפעילות הם נתפסו ונעצרו.

מהמידע שמסרו החשודים, לרבות עובדי כמה חברות 'ייעוץ' העוסקות בחשאי בפעילות בילוש פרטי, נקבע כי "בוצעו איומים, העברות כספים ופעולות הכפשה נגד האנשים שהמידע שלהם הועבר לכאורה למוסד", כך דווחה התקשורת המקומית.

שבעה מהחשודים הגיעו לבית המשפט לאחר ההליכים המשפטיים שלהם, משם הם נשלחו לכלא. עוד דווח כי נמשך מצוד אחר 13 חשודים נוספים בפרשה. חקירתם של שאר החשודים ביחידה ללוחמה בטרור נמשכת.

זאת לא הפעם הראשונה שהטורקים מדווחים על כך. יחידות מיוחדות בטורקיה עצרו אשתקד 15 "מרגלי מוסד" שאספו מידע על אזרחים פלסטינים החיים בטורקיה. עוד נחשף בשנה שעברה כי המרגלים שנעצרו באותו מבצע, קיבלו אלפי אירו תמורת המידע שהביאו למוסד.

טורקיה פלסטינים המוסד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד