כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
הפגנה סוערת ואלימה

פרו: תומכי הנשיא המודח יצאו למחות, 7 מפגינים נהרגו

תומכיו של נשיא פרו המודח פדרו קסטיו יוצאים בימים האחרונים לרחובות, במחאה אלימה נגד הדחתו של הנשיא, ובדרישה נחרצת לשחרר אותו לאלתר מהמעצר בו הוא מוחזק מאז הדחתו. לפי הדיווחים, עד כה נהרגו שבעה מפגינים במהלך המחאה, ועשרות נוספים נפצעו

פרו: תומכי הנשיא המודח יצאו למחות, 7 מפגינים נהרגו
מפגינים בפרו צילום: צילום מסך

פדרו קסטיו, הנשיא המודח של פרו, נבחר לתפקיד לפני כשנה ולאחר סדרה של דרמות פוליטיות, הגיעה הקריירה שלו לסיומה. זאת, לאחר שבמשך השנה התפטרו והודחו עשרות שרים מממשלתו, והיציבות לא נשמרה אפילו לזמן קצר.

בשבועות האחרונים החריפו החיכוכים בינו ובין הפרלמנט, וביום רביעי האחרון החליט קסטיו לפזר את הפרלמנט, כשעתיים לפני כינוסה של ישיבה בפרלמנט שבה התכוונו חברי הפרלמנט להצביע על הדחתו מהתפקיד.

למרות שהנשיא פיזר את הפרלמנט, חברי הפרלמנט התכנסו והצביעו בעד הדחתו, כשהרוב המוחלט תמכו בהצעה. במקביל פשטו שוטרים על ביתו של הנשיא קסיטו ועצרו אותו, לאחר שהוא הואשם בניסיון לבצע הפיכה שלטונית, ולתפוס את מושכות השלטון תוך התעלמות מהפרלמנט. סגניתו של קסטיו, בולוארטה, מונתה לכהן כנשיאה בפועל.

בעקבות הדחתו של קסטיו והמעצר שלו, יצאו אלפים מתומכיו להפגנות ברחבי פרו, בדרישה לשחרר אותו לאלתר מהמעצר ולהחזיר אותו לשלטון. המחאה התדרדרה לפסים אלימים, והנשיאה בפועל, הגב' בולוארטה הציעה להקדים את הבחירות בשנתיים, ולקיימן בעוד כשנה וחצי, בניסיון לרכך את הזעם של המפגינים. אולם ראשי המחאה דוחים את הצעתה של בולוארטה על הסף ודורשים בחירות מיידיות לנשיאות ולפרלמנט, על מנת לבחון את רצון העם ולקבל הכרעה שתביא לטענתם ליציבות פוליטית.

פרו סובלת מחוסר יציבות פוליטית כבר הרבה מאוד שנים, ולפני כשנתיים התחלפו בה שלושה נשיאים בתוך שבוע אחד בלבד. המדינה ידעה הרבה מאוד הפגנות, חלקן אלימות וממושכות, והצדדים הפוליטיים ממשיכים להתכתש ולא מצליחים להגיע להסכמות ולניהול יציב של המדינה.

פרו מפגינים הרוגים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד