י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
משווקת תוכנת ריגול

משטרת יוון פשטה על משרדי חברה ישראלית

משטרת אתונה פשטה על משרדי חברה המוכרת את תוכנת הריגול Predator הישראלית שמשמשת לפריצה למכשירים ניידים. הפשיטה נערכה על שש חברות החשודות במעורבות בהאזנות סתר לא חוקיות במדינה

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

משטרת יוון פשטה על משרדים באתונה של חברה שמוכרת במדינה תוכנות ריגול מתוצרת ישראל, אשר שימשו לכאורה למעקב של שירותי הביון של יוון, כך דיווחו היום (שלישי) כלי תקשורת מקומיים. המשרדים של חברות Intellexa ו-Krikel, ספקיות טכנולוגיות מידע ותקשורת ומערכות אבטחה אלקטרוניות, היו בין שש חברות שעליהן פשטה המשטרה בבירה, כך דיווח, העיתון Kathimerini.

התובעים שהורו על הפשיטות פעלו על סמך ראיות ומסמכים שהתגלו בימים האחרונים. עיתון מקומי פרסם לאחרונה מסמכים המראים כי עשרות ממלאי מקום של שרים, גנרלים בכירים, אנשי עסקים ועיתונאים נמצאים במעקב יום יומי. חקירה פרלמנטרית נפתחה לאחר שניקוס אנדרולאקיס מהאופוזיציה ביוון, התלונן בפני תובעים בכירים על ניסיון לפרוץ לטלפון הסלולרי שלו באמצעות תוכנת ריגול של Predator.

על שתי חברות נוספות החולקות משרדים עם החברות האמורות או בעלי אותם מניות, פשטו גם שוטרי אגף פשעי סייבר, הנציבות האירופית והפרלמנט האירופי עוקבים מקרוב אחר ההתפתחויות הקשורות לשערורייה.

משטרה יוון ריגול אתונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד