כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
ממטען האונייה שטבעה

מכנסי הג'ינס מהמאה ה-19 נמכרו במכירה פומבית

מכנסי ג'ינס שנמצאו במטען אונייה שטבעה בשנת 1857 סמוך לחופי צפון קרוליינה נמכרו בסוף השבוע שעבר במחיר 114 אלף דולרים בבית המכירות הולבירד ווסטרן אמריקה ברינו שבקליפורניה. המוכרים אף טוענים כי המכנסיים שנמצאו הם הראשונים שיוצרו בידי יצרן הבגדים היהודי לוי שטראוס

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: מנדי הכטמן, פלאש 90

קליפורניה: במהלך מכירה פומבית שנערכה בבית המכירות הולבירד ווסטרן אמריקה ברינו, נמכרו כ-270 חפצים מארה"ב של אמצע המאה ה-18, ובהם אף מכנסי הגינ'ס הישנים ביותר בהיסטוריה.

מכנסי הגינ'ס המדוברים נלקחו מתוך תא מטען של אונייה אמריקנית שטבעה בשנת 1857 סמוך לחופי צפון קרוליינה, והיו שייכים ככל הנראה לכורה זהב. ככל הידוע לא קיימות עדויות למכנסי עבודה ישנים יותר, מה שהפך את המציאה למעניינת והיסטורית במיוחד.

דווייט מאנלי, שבבעלותו היו החפצים שהועמדו למכירה וביניהם אף הגינ'ס, אמר כי "הג'ינס הזה הוא כמו הדגל הראשון על הירח. רגע היסטורי".

מבין באי המכירה הפומבית יש הטוענים כי המכנסיים קשורים ליצרן הבגדים היהודי לוי שטראוס, שייסד את המותג "ליוויס". עם זאת, הפלגת האונייה על נמצאו המכנסיים התרחשה כ-16 שנים לפני שהחל לוי להפיץ את מכנסי הגינ'ס שיצר.

ההיסטוריונית של חברת ליוויס, טרייסי פאנק, מיהרה לצנן את ההתלהבות ואמרה כי "המכנסיים הם לא של ליווייס, ואני גם לא מאמינה שהם מכנסי עבודה של כורה".

ג'ינס מכירה פומבית קליפורניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד